Jump to content
Annons

Studio startpaket - vad välja?


jontebosson

Recommended Posts

Tjena!

Har kollat runt på webben nu några veckor på olika mikrofoner och ljudkort mm.

Har kommit fram till att jag vill lägga 1000-2500 kr på ett startkit med i princip en vettig all-round mic med vettiga funktioner att leka med.

Kommer använda mikrofonen till små projekt (sång och gitarr), men också ihop med filminspelningar.

Vilken lösning skulle ni säga är bäst?

TSM MT87 mkII

sE X1

Apogee MiC

Apogee'n har fördelen att jag kan spela in mer portabelt, vilket skulle förenkla inspelning med film.

Är annars sE X1 så mycket bättre än TSM MT87 mkII att det är värt 500 kr?

Hur är Steinberg CI1 som ljudkort?

Tack för svar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag köpte Apogee One som är ett ljudkort med inbyggd mick. Jag har fått uppfattningen att micken inte är dålig. Tvärt om.

Den har sedan även fantommatad mickingång om du vill ha bättre mick. Även instrument/gitarringång har den.

Kostar runt 2000kr ny och hälften begagnad. Går tydligen att kombinera med fler ljudkort i Mac-världen om man behöver fler ingångar samtidigt.

Jag använder den till Ipad. Garageband behövs då för att byta ingångar. Alternativt koppla den till Mac. ( PC är uteslutet med Apogee-produkter.) Kör med Röde nt2a och reflexion fiter från se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om du har Mac eller Pc.. Men Apogee är ett jäkla bra ljudkort i alla fall.. Micpreampen är bra och funkar med det flesta micar jag testat...

Som tidigare sagts, Apogee funkar på på Mac! 🙂

EDIT: Sorry trodde att det var ett Apogee ljudkort du menade.. Nåja.. Bara Mac/Ipad ändå! 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...