Jump to content
Annons

Hur ställer man in Autotuner?


Pingpong

Recommended Posts

Annons
Autotuner är ju fusk 😛

Jag skulle nog föreslå att du istället för att öva på hur Autotunern funkar, övar på att sjunga istället. Det håller i längden, och är nog dessutom lättare!

Autotune är väl inte fusk?

Man stämmer ju sin gitarr, varför kan man inte stämma sin röst?

Ååååh näääe, rösten är heeelig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har faktiskt inte sagt vad han använder den till. Om det är på gitarren så

"bless him". Jag tycker själv AT är skitsvår att förstå sig på. Den jag har i datorn

har ett grafiskt läge som fungerar där man kan rita precis hur tonen skall ligga.

Men vill knappast kalla den för autotuner då, snarade manutuner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Det finns väl inget fusk? För oss icke proffs är det ingen tävling. Ha skoj, relaxa, njut. Om aurotuner är fusk vad är då sampling?

Link to comment
Dela på andra sajter

Autotuner är ju fusk 😄

Jag skulle nog föreslå att du istället för att öva på hur Autotunern funkar, övar på att sjunga istället. Det håller i längden, och är nog dessutom lättare!

I stort sett varenda kommersiell popplatta som släppts dom senaste åren har autotunad sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Autotune kan ju användas för så mycket annat än sång... någon som vet om någon schysst autotuner som man kan ladda ner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Autotune kan ju användas för så mycket annat än sång... någon som vet om någon schysst autotuner som man kan ladda ner?

Antares Autotune och Celemony Melodyne verkar vara de som är populärast här på forumen.

Finns att ladda hem från:

Antares Hemsida

Celemonys Hemsida

Det kostar några dollars, men det kanske finns någon demo du kan prova innan du bestämmer dig för att köpa.

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...