Jump to content
Annons

Ny låthantering


Lautrec

Recommended Posts

Hello!

Jag förstår inte hur uppladdningen av låtar fungerar?

Jag ville lägga upp en låt för feedback och kritik men det står att ni har ändrat låthanteringen och att main inte får starta nya trådar. Istället skall man ladda upp låten under 'låtar & filer'

Nu har jag gjort det men om jag loggar ut syns inte min post på listan. Om jag är inloggad ser jag den. Varför kan jag inte skapa en tråd på forumet?

Hur gör man om man bara vill länka till soundcloud istället?

Jag har aldrig laddat upp något förut så frågan kanske är dum, men jag hittar inte någon information någonstans så jag frågar här, hoppas det är OK! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Fanns en spelare här förut men den är borta sen länge och det är uppenbart att Studio skiter i medlemmarnas önskemål. De är bara intresserade av annonsörer som krymper ned forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  1. Gå in på "Låtar & filer" under huvudmenyn här ovanför (fjärde alternativet efter "Studio forum", "Avdelning" och "Medlemmar".
  2. Välj "Ladda upp fil" (stor svart knapp uppe till höger).
  3. Välj kategori till den där du vill att låten ska postas.
  4. Fyll i (minst) alla rutor som är markerade som "nödvändiga" med lämpligt innehåll. OBS! Glöm inte att klicka på "Ladda upp vald fil" för "Välj fil(er)" och "Lägg till bild" innan du trycker på "Ladda upp låten/filen" längst ned på sidan.
  5. Vänta på forum-kamraternas beröm och andra kommentarer! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  1. Gå in på "Låtar & filer" under huvudmenyn här ovanför (fjärde alternativet efter "Studio forum", "Avdelning" och "Medlemmar".
  2. Välj "Ladda upp fil" (stor svart knapp uppe till höger).
  3. Välj kategori till den där du vill att låten ska postas.
  4. Fyll i (minst) alla rutor som är markerade som "nödvändiga" med lämpligt innehåll. OBS! Glöm inte att klicka på "Ladda upp vald fil" för "Välj fil(er)" och "Lägg till bild" innan du trycker på "Ladda upp låten/filen" längst ned på sidan.
  5. Vänta på forum-kamraternas beröm och andra kommentarer! 🙂

Allt detta, utom att ladda upp en bild, har jag också gjort. Men min post finns inte där...?

När jag är inloggad så ser jag den men när jag är utloggad så försvinner den. Det verkar inte som om någon kan se den heller för nu har den legat där sedan klockan 19:00 och har endast 2 visningar. Det var jag själv som klickade på länken för att se att allt såg ut som det skulle.

Väldigt konstigt. Har detta hänt någon annan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den måste godkännas innan den kommer upp i forumet, det brukar ta ett dygn typ

Säker på det? När jag laddade upp kom den upp direkt. Fast jag provade i och för sig inte att logga ut och titta just då. Men gjorde det nu, då syntes den också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Säker på det? När jag laddade upp kom den upp direkt. Fast jag provade i och för sig inte att logga ut och titta just då. Men gjorde det nu, då syntes den också?

De kanske har nåt emot just mig då, jag har laddat upp 3-4 gånger och mitt inlägg har alltid blivit dolt tills det godkänts av drloop

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Miklo - det förklarar ju saken.

Varför står inte det någonstans?

Forum admin:

- Kan ni vara vänliga att att lägga till en textrad om att uppladdade låtar måste godkännas av administratör innan de dyker upp på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är det för att ni är gamla forumrävar och det därför inte föreligger någon misstanke om att ni skulle ladda upp ett tal av Hitler eller en inspelning av era top 10 pruttar med choruseffekter på?

Redigerat av Lautrec
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är det för att ni är gamla forumrävar och det därför inte föreligger någon misstanke om att ni skulle ladda upp ett tal av Hitler eller en inspelning av era top 10 pruttar med choruseffekter på?

Slejnard lade iofs upp en "låt" i en annan tråd som var något åt det hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Vi hålla borta låtar från mixning/mastering.

Inte osannolikt att vi tar bort en låtkritiktråd som finns i andra delar av forumet.

Och ja, låtar måste godkännas av moderator pga tex remixer eller covers som inte är tillåtet på forumet.

Det står när man laddar upp men många missar detta. Observera att i princip är det inte ens ok att länka till covers eller remixer från forumet.

Egna låtar skall det vara med andra ord. 🙂

Tips från moderator.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hålla borta låtar från mixning/mastering.

Inte osannolikt att vi tar bort en låtkritiktråd som finns i andra delar av forumet.

Och ja, låtar måste godkännas av moderator pga tex remixer eller covers som inte är tillåtet på forumet.

Det står när man laddar upp men många missar detta. Observera att i princip är det inte ens ok att länka till covers eller remixer från forumet.

Egna låtar skall det vara med andra ord. 🙂

Tips från moderator.

Men hur är det om man inte vill ha låtkrikitik, utan hjälp med mixen? Jag la upp en tråd i mix/master-tråden för någon timme sen där jag sökte hjälp med mixen, inte betyg på låten i sig. Är det okej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...