Jump to content
Annons

Studioburkar?


Shattered

Recommended Posts

vart lite intresserad när jag läste lite trådar.

bara nyfiken vad ni kör för datorriggar, och hur bra dom funkar.

😳

Själv kör jag en shuttleburk med en p4 3,2a, 1 gb ram å en 250 gb disk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör primärt på en P4 2,6GHz, 1MB RAM, 2*160GB SATA + 250GB extern LACIE USB disk.

Men har börjat köra FX Teleport för att distribuera VSTs till några av de andra datorerna, i första hand en AMD Athlon 3200, 1GB RAM.

Är frustrerad över att CPU performance så ofta slår i taket pga VST(i)s. Än om FX Teleport löser problemet, är det inte lika smutt som att köra alla pluggar lokalt.

Den sista flaskhalsen lär bli disk här hemma, insåg att vi passerade TB-gränsen för ett bra tag sedan. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har börjat köra FX Teleport för att distribuera VSTs till några av de andra datorerna, i första hand en AMD Athlon 3200, 1GB RAM.

Är frustrerad över att CPU performance så ofta slår i taket pga VST(i)s. Än om FX Teleport löser problemet, är det inte lika smutt som att köra alla pluggar lokalt.

Jag kollade lite på fx teleport nu, verkar vara rätt mysigt, hade underlättat för mig också, min cpu performance slår ofta i taket här också. Kan vara gott o få bort lite av det till min andra dator.

Funkar det bra eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har börjat köra FX Teleport för att distribuera VSTs till några av de andra datorerna, i första hand en AMD Athlon 3200, 1GB RAM.

Berätta mer om FX Teleport; är det värt besväret, hur snabb dator behövs för att det skall vara lönt, stabilitet etc.

Snälla. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har börjat köra FX Teleport för att distribuera VSTs till några av de andra datorerna, i första hand en AMD Athlon 3200, 1GB RAM.

Är frustrerad över att CPU performance så ofta slår i taket pga VST(i)s. Än om FX Teleport löser problemet, är det inte lika smutt som att köra alla pluggar lokalt.

Jag kollade lite på fx teleport nu, verkar vara rätt mysigt, hade underlättat för mig också, min cpu performance slår ofta i taket här också. Kan vara gott o få bort lite av det till min andra dator.

Funkar det bra eller?

Det funkar bättre än att slå i CPU-taket. 😳

Men det har sina brister. Skrev kort inlägg om det igår, här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har börjat köra FX Teleport för att distribuera VSTs till några av de andra datorerna, i första hand en AMD Athlon 3200, 1GB RAM.

Berätta mer om FX Teleport; är det värt besväret, hur snabb dator behövs för att det skall vara lönt, stabilitet etc.

Snälla. 🙂

Se inlägg ovan, och dess länk. 😉

Jag vet inte var som krävs av burken som hostar VSTs, jag har som sagt bara testat på en AMD 3200+ (2,4GHz) med 1GB RAM. Har ett gäng PII och PIII oxå jag skulle kunna testa på, men har varken hunnit eller behövt ännu.

Idén är bra, och det funkar som sagt bättre än att skiten slår i taket. Alternativet är väl att bounca. Bådadera kräver vissa omständigheter. FX Teleport laggar när man byter presets, men det har inte hamnat ur sync än så länge. Jag kör 100Mbit på LAN.

Det behövs inget annat program än FX Teleport + VSTarna i sig på den andra datorn. Om Cubase inte hittar remote FX Teleport vid uppstart väljer den att köra motsvarande lokala VSTs istället. Rätt smutt.

Den största nackdelen är som sagt (i ovan länkade tråd) att remote VSTs inte verkar gå att styra via Cubase inbyggda mixer.

Men började testa IGÅR... finns säkert mycket jag inte upptäckt ännu. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör på en P4 2.0 GHz med 512 MB RDRAM och 2*80 GB HD och SB Audigy 2 Platinum..

Jag kör bara ett VSTi, och det är Halion med DFH för trummorna. Resten körs med Audio.

Det är för mig i princip omöjligt att få CPUn att gå i botten...

Jag har fått CPU mätaren i botten förr i tiden innan jag hade lärt mig det här med sends och grupper och samtidigt testade nya effekter. Men i dagsläget så är det som sagt rätt lugnt..

Det jag gör är då i regel en eller två monokanaler, alternativt en stereo. Men det finns sex ingångar, och det har fungerat bra det också, när vi bara vill spara undan något i replokalen och spelar in "live" typ.

Totalt när jag leker blir det väl mellan 12-20 audiospår plus trummorna ungefär..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör numera på min nybyggda AMD64 3500+, 2GB RAM, 2*300GB SATA Diskar samt ett 128mb grafikkort. Har precis köpt Terratec´s Phase 88 rack och det fungerar mycket bra.

Det bästa med denna dator att den är helt tyst OCH otroligt låg CPU temperatur oxå ca 28-29 grader idle och ca 37 vid max belastning.

A.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak med min shuttleburk.

svinbra kylning, heatpipesystem funkar görbra.

Funderar på dock på att köpa en ny 120 mm fläkt att sätta i så den blir tystare.

Men hur som helst är den relativt tyst nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

nybyggd P4 3.4 GHz, 512MB ram, 160 GB hd, ngn billig geForce historia till grafiken + ett audiophile 2496..

Är nöjd som tusan med burken (rent prestandamässigt), men P4orna (prescott-serien) har jävliga värmeproblem.. normal idle(!) temperatur ligger på ~60*.. detta är /normalt/ enligt intel.. 😲

Skojar inte när jag säger att jag faktiskt har kunnat sänka elementet lite sen jag köpte den här burken.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemmabyggd P4HT 2.4 GHz - 1 GB RAM - M-Audio Delta 44 med Omni

Acer Travelmate 372 TCi - 1,5 GHz Centrino - 512 RAM - Echo Indigo DJ

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu: 1.3 GHz Athlon 768 mb DDR ram, 200 gb Hårdisk, Creative Soundblaster (! 🙁 )

Snart: 3Ghz, 1Gb ram, 320 Gb Hårddisk, M-audio Delta 1010

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jee (oregistrerad)

Jag kör Logic Pro på en Ibook G4, funkar hur bra som helst. Men man får frysa en del spår om man kommer upp i många tracks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...