Jump to content
Annons

Hur startar man upp Cubase 6 Elements, för inspelning ?


Pappa Parbrink

Recommended Posts

Jag exporterar filen, ....men ser inte möjligheten Mp3 alternativet ! inte heller möjligheten att spara en Acc fil.

Är Empeg 1 layer ett möjligt format att skicka filer med över internet ?

Tyvärr har jag inte Paint i mitt Microsoft Windows starter, så jag skickar Skärmdupen på ett Worddokument, på den bild jag får upp efter Exporten av filen.

Jag söker ett filformat att skicka projektfiler tex hit eller annorstädes tex Mp3, vilket alternativ jag inte fann.

Så nu skickar jag Skärmdumen, på ett icke ritprogram dvs Worddokument ( har inte Paint i mitt Microsoft World starter 2010 ) och ser om det tar sig fram hit ? whooo....det som hände var att trumfilen, från Cubase, kom hit dvs inte en bild på den sida jag ville skicka hit, för att förtydliga min fråga, om filer ! ...word dokumen bär alltså ljudfiler ...

Skärmdump - - Output - Stereo Out - Untitled1.mp3

Redigerat av Pappa Parbrink
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte Paint, på Microsoft World start 2010, försökt skicka Skärmdumpen med Word, men hade inte tillåtelse här, att skicka sådan fil, sen tror jag inte det går att skicka bild med World !

Frågan gäller:

efter att jag gjort ett projekt, exporterar jag och kommer till fel alternativ, men hittar inte Mp3 fil, för att kunna förminska filen och skicka över internet tex hit, vilket alternativ är lämpligast att välja ?

Link to comment
Dela på andra sajter

post-30794-0-14349800-1345520323_thumb.jpg

fråga:

jag exporterar projektet och skall välja fil, se dumpen,

vilken fil är lämpligast, så att den blir mindre än en wawe fil, så jag kan skicka musikfiler hit och dit genom nätet Ps hittar inte alternativet Mp3 på denna bild

Redigerat av Pappa Parbrink
Link to comment
Dela på andra sajter

post-30794-0-61506400-1345529327_thumb.jpgpost-30794-0-61506400-1345529327_thumb.jpg

Om du bara skriver i rutan som finns längst ner, under alla inlägg - eller om du klickar på Citera-knappen, så kommer det bara till snabbsvarsrutan.

Bredvid Skicka-knappen, har du en knapp som heter Använd full redigerare. Väljer du den så får du upp alla tillgängliga möjligheter. Ofta behöver man inget annat än snabbsvarsvarianten, men i vissa fall måste man ha den mer avancerade. 🙂

Jag prövar med en skärmdump och för att visa vilka fil alternativ jag har, efter Export, det fanns inte MP3 fil men det fanns något liknande, mpeg1 layer 3, som gjorde att jag kunde ladda upp låten på denna sajt, men inte skicka på Yahoo.

Jag bara prövar mig fram för att se vad som fungerar och försöker skaffa mig kunskap och kontroll !

Redigerat av Pappa Parbrink
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalade extra för att kunna göra MP3, har för mej det var runt 120,-

edit: Vad händer om du väljer mpeg1 layer 3 ?

(har för mej att man kunde skapa typ 20 MP3 innan man måste köpa extrapluggen som jag nämnde)

pluggen finns här: http://www.steinberg.../500242444.html

Det går väl till så att pluggen Mp 3 kommer per email och man betalar med kort på nätet ?

ja... det kanske räcker med mpga1 layer 3, den gick att ladda här, men inte på yahoo, Varför är värt att ta reda på så att tillvägagångssätten och vägarna blir rätta att arbeta med. Tex denna plugg som du nämner. Själv har jag inte kollat in Steinberg än, det är så mycket annat på gång, men ok tar en titt på Steinberg, men just nu är det köpstopp fram till Jul. Eller så säljer jag hunden, ja..jag säljer hunden, Tv mm

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Du kan göra mp3 utan den pluggen gratis.

Själv använder jag iTunes som är gratis.

Funkar i Windowsmediaspelare också men det är så krångligt tycker jag jämfört med iTunes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan göra mp3 utan den pluggen gratis.

Själv använder jag iTunes som är gratis.

Funkar i Windowsmediaspelare också men det är så krångligt tycker jag jämfört med iTunes.

Du kan göra mp3 utan den pluggen gratis.

Själv använder jag iTunes som är gratis.

Funkar i Windowsmediaspelare också men det är så krångligt tycker jag jämfört med iTunes.

Tackar, mycket för ett blåbär att lära sig, i denna skog ! återkommer i kväll,

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan göra mp3 utan den pluggen gratis.

Själv använder jag iTunes som är gratis.

Funkar i Windowsmediaspelare också men det är så krångligt tycker jag jämfört med iTunes.

Ja VLC media player rekommenderar jag om man har windows (har aldrig provat iTunes). Tycker ändå att det är smidigare med cubase-pluggen, lite snålt av Steinberg kan man dock tycka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...