Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Men herregud vad ledsen du verkar. 9 månader sedan är det ja, och det är inte ett år.

Du tycker alltså att jag lurar någon därför att jag försöker sälja min gitarr till det pris jag tror att den är värd? Nu får du ursäkta, men nu är det faktiskt jag som inte förstår riktigt hur du tänker.

Anledningen till att jag startade den här tråden var ju att jag ville ha tips och förslag, och de jag har fått hittills har jag tagit till mig av. Det handlar absolut inte om att lura någon, får jag den inte såld för 5500 så är den väl helt enkelt inte värd det. Jag tycker hursomhelst att det kan vara värt att testa.

Ledsen? Jag skiter väl i det det är ju inte jag som blir lurad. Jag tycker bara att det är jävligt dålig stil.

Anledningen till att jag startade den här tråden var ju att jag ville ha tips och förslag, och de jag har fått hittills har jag tagit till mig av.

Nu orkar jag inte kolla exakt vad Grahn skrev men började inte han med 2.500 för att säga max 4.000 och sen säga. Jamen testa och lägg upp den för 5.500 och se ifall du får någon intresserad. Om jag hade sagt. "Testa att lägg upp den för 6.000" hade du tagit till dig det också kanske? De flesta andra här har väl satt värdet på den till mellan 3000-4000kr med hardcase?

Det handlar absolut inte om att lura någon, får jag den inte såld för 5500 så är den väl helt enkelt inte värd det.

Nej så måste det ju vara. Det handlar ju inte om hur insatt en köpare är. Ifall du säljer en gitarr för 5.500 till nån liten 12åring som ska köpa sin första gitarr är den värd det då?

Om jag säljer en tunna älgbajs till en förståndshandikappad för 50.000 är den värd det då? Jag vet att det är en ganska grov överdrift men jag tror du förstår mitt resonemang. Hoppas det iaf.

Jag kan inte annat än att hålla med om det mesta som sägs.

Postat
Jag kan inte annat än att hålla med om det mesta som sägs.

Hej Tobbe! Härligt svar Du har men vad är det Du håller med om?

Shadow, lägger Du 12 lax så får Du den! Det kan jag nästan lova Dig.

Postat (redigerat)

utan hardcase -inte över 4000, kanske 4200. då är den naturligtvis felfri. inte kantstött eller repig.

visst kan du lura på någon säkert. speciellt någon ung grabb som vill se cool ut. rätt eller fel, så är det väl inte värre en än om en musikaffär gör samma sak.

då kan du sätta ut den för 8000 och säga att det antagligen är den sista modellen som nånsin kommer att säljas.

viktigast är nog att man håller sig till fakta. såg någon som försökte sälja en kramer striker på vendolin. det stod att det var en supersjysst usa-byggd gitarr.

kramer har ju börjat bli eftertraktade, de gamla 80tals-modellerna alltså.

grejen är bara att striker-modellerna är är koreanska budgetmodeller med plywoodkropp, även om det står usa på halsplattan. då är det jävligt fel att försöka blåsa någon som inte känner till det.

men man vill ju ha så bra betalt som möjligt, och tillgång och efterfrågan styr ju priset, så man ska passa sig lite för att moralisera, så länge det inte handlar om rent utnyttjande eller falsk marknadsföring.

Redigerat av Itzhak Skenström
Postat (redigerat)

Det här har blivit en väldigt uppblåst historia.

Tack för att ni idiotförklarar mig. Det är precis vad jag jag behöver.

Allvarligt talat, jag får förmodligen ingen gitarr såld för 5500. Men jag tycker att det kan vara värt att testa, och jag förväntar mig svar som "4000 kan jag ge för den" eller liknande. Märker jag att den är värd långt under det så får jag väl sänka priset. Får jag 5500 för den så är det bra, visst, men jag försöker fan inte pracka på någon nån gitarr. Då hade jag lovordat den ännu mer och ljugit utav bara helvete. Faktum är att gitarren är så fin som jag har beskrivit den, de som vill kan gärna få komma och titta. Och i affären kostade den dagen innan kampanjen 7900, jag var själv där och tittade. Hur nu det skulle imponera på er.

Och som någon skrev, det är inget fel att ta mycket betalt. Men det finns en gräns även för mig. Tro det eller ej.

Och vad är det för jävla budgivning nån har börjat med. Sluta håna mig. Ge mig istället råd och försök att inte förklara hur dum jag är. Snälla.

Tack.

Redigerat av jong
Postat

Nu är jag nog färdig här. Orkar inte tjafsa mer. Vi får se vilket pris jag säljer den till.

Tack för all hjälp, ni som har tillfört något.

Vore tacksam om den här tråden kunde stängas. Nån snäll moderator kanske kan göra det?

Postat
Nu är jag nog färdig här. Orkar inte tjafsa mer. Vi får se vilket pris jag säljer den till.

Vore tacksam om den här tråden kunde stängas. Nån snäll moderator kanske kan göra det?

sluta gnälla.

om folk inte skrev spydigheter, nedlåtande kommentarer och ändlösa frågor om ljudkort och hur man startar cubase, så hade vi firat inlägg nummer 10 000 istället.

sälj gitarren. om du inte får det du begärt så ljug ihop något, skriv det och reta upp folk ännu mer istället.

Postat

sluta gnälla.

om folk inte skrev spydigheter, nedlåtande kommentarer och ändlösa frågor om ljudkort och hur man startar cubase, så hade vi firat inlägg nummer 10 000 istället.

sälj gitarren. om du inte får det du begärt så ljug ihop något, skriv det och reta upp folk ännu mer istället.

Haha... Det här är min tråd, jag ska ha sista ordet...

Ja, jag får väl ljuga ihop något. Men jag tänker inte skriva det här.

Postat

sluta gnälla.

Haha... Det här är min tråd, jag ska ha sista ordet...

Ja, jag får väl ljuga ihop något. Men jag tänker inte skriva det här.

nä. det kanske är bättre att berätta det för din granne.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.