Jump to content
Annons

Vilken kompressor ska jag köpa?


Nikk Dust

Recommended Posts

Annons

Vilken tycker du låter bäst? 😄 Funderade själv över samma sak tidigare när jag trodde jag ville ha en kompressor, köpte aldrig någon men börjar överväga det igen nu. Men för mig är det RNC som gäller av några enkla anledningar. För det första känns RNLA väldigt inspirerad av 80-talet, ett årtionde vars produktionstrend jag helt enkelt inte står ut med, medan RNC:n känns mer inriktad på att låta klart och transparent. För det andra har RNLA:n en long release-knapp, vilket för mig bleknar i jämförelse med RNC:ns "Super Nice"-knapp, som delar upp kompressionen i tre steg och ger en extremt mjuk och härlig kompression.

Allt beror på vilket sound du vill ha på dina mixar, självklart är ingen av dem mera kvalitetsbygge än den andra (eller ja, det vore väldigt konstigt i så fall...). Jag föreslår att du går in på: http://fmraudio.com/

Och helt enkelt lyssnar på de samples dom har där, samt läser lite reviews och så, framför allt kanske funderar igenom vilken av dessa "extrafunktioner" du ser att du skulle ha mest användning för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...