Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå där! 🙂

Det finns en kick, bastrumma, bassdrum, baskagge... ni får kalla det vad ni vill, som jag inledde en romans med för dryga halvåret sen. Den har pondus, energi, kraft och bredd samtidigt som den är mjuk, behaglig, mättat basig och allmänt perfekt.

Mästerverket jag talar om finner ni här nedan. Tyvärr är upplösningen på videon inte den bästa vilket hämmar kickens fulla potential. Tror dock att ni får en helt okej ljudbild!

http://www.youtube.com/watch?v=TsW4BQrXDLg OBS!!!! Kicken jag syftar på kommer in efter 14 sekunder! 00.14!

Jag vill helt enkelt bara höra vad ni där ute på forumet har för teorier om hur man bygger upp en kick som denna. Jag TROR att det ligger en 808 i botten, sedan självklart många layers av andra kickar, men utöver det har jag ingen aning. Vad tror ni? Särskild typ av kompression, EQ eller magisk kombination av något ni generöst kan dela med er till en med-musikant? Om denna kick inte tillhör genren ni brukar ägna er åt, se det som en utmaning att hitta svaret jag så desperat söker! ☺️

Tacksam för svar!

LOVE&TECHNO!

/Anton

post-26092-0-82556000-1342030070_thumb.jpg

Annons
Postat

Smeta på en lågfrekvent sinusvåg på din vanliga kick så att du får till det fina djupet. Det vore kul att höra låten i originalkvalitet, inte först till mp3, sedan till flv genom nån konverter, sen genom youtubes lilla program och komma ut i 320p.

Postat

Ahh shit asså. Grejen jag förundras så över är kickens närhet i mixen. Den är så BRED och TUNG och ändå lyckas han få den att passa perfekt i mixen. Måste lära mig hur man bygger den! Jag skulle betala dyrt för att få sitta en timma med Djedjotronic och få en lektion om kickar...

Postat

Skön kick. En låt som har ungefär samma stuk på kicken är denna. Denna har dock lite mer snärt och pump.

Postat

Ej att förglömma är även att denna kick kanske hade låtit jättedålig i ett sammanhang.

• Gilla 1
Postat

Jag är nästan säker på att jag har bläddrat förbi den i något av Vengeance packen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.