Jump to content
Annons

Synka Digi 002


Audiorent

Recommended Posts

köpte precis en Digi 002 som komplement till andra prylar. Skulle vilja synka den med "omvärlden" men den har ju tyvärr bara MIDI-synk. Är det nån som har erfarenhet om hur bra/dåligt det funkar. Har inte själv hunnit med att varken koppla upp eller testa 002:an än.

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hurdå "Synka med omvärlden"? Kaffebryggaren? 🙂

Synka med vad? Vad vill du göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Luzer (oregistrerad)

Är du säker på att 002´an inte har wordclock in? Verkar ju kasst tycker jag. Men det finns ju burkar som gör om smpte till mtc i värsta fall, annars får du väl synka via spdif eller nåt annat digitalformat. Spdif VET jag att 002´an har.

Redigerat av Luzer
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej på DIGI-burken finns bara MIDI, ingen Wordclock eller SMPTE vilket jag tycker är dåligt. Det som närmast står på tur att synkas med är en Mackie SDR och den har det mesta i synkväg: SMPTE, MIDI, ADAT mm. Den har även ett seriellt 9-pinnars interface som jag såg i manualen nu till PT att man kunde få ut via datorns com-port. Har aldrig använt detta protokoll innan så jag har ingen aning om det hade funkat att få dem gå i takt med varann.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ska synka ihop ProTools med en t.ex DA-88(vilket kan vara en mardröm) måste man omvandla wordclock till ADAT eller S/PDIF och sedan sätta PTs interna klocka till ADAT eller S/PDIF och låta PT styras av MTC. Nu råkar ju DA-88:an vara lite speciell iofs.

Rent teoretiskt borde det gå att synka ihop din Mackie med en 002:a med bara MTC fast jag skulle definitivt vilja ha med med Wordclock eller SMPTE också vilket i sin tur tyvärr kräver en konverteringslåda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...