Jump to content
Annons

Reverbimpulser


Halkbi

Recommended Posts

Finns ju verkligen en uppsjö av dessa på nätet, såpass mycket att man som mindre bevandrad med begränsad tid att testa inte riktigt vet vart man ska börja. Efterfrågar därför tips på bra och mångsidiga impulspaket. Vad använder ni?

/Halkbi

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
Die Hard (oregistrerad)

Bricasti M7. Nedlagt de som hade dem men de klart bästa men sök så hittar du säkert de någon annanstans att ladda ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle just tipsa om dessa. M7 är riktigt bra tycker jag, använder plåtreverben hela tiden.

Sen när det kommer till gitarr kör jag Recabinet, Redwirez ska vara bra det med - men har bara testat lite och tycker det är ungefär lika bra fast med fler valmöjligheter.

Redigerat av barrf
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen när det kommer till gitarr kör jag Recabinet, Redwirez ska vara bra det med - men har bara testat lite och tycker det är ungefär lika bra fast med fler valmöjligheter.

Nu frågade jag ju specifikt efter reverbimpulser, men ändå kul att höra vad folk använder. Själv kör jag Redwirez gratismarshallåda gemon LeCab, mest för att det är gratis. Framför det sätter jag tillochmed LePous gratisförstärkare. Tycker inte att jag är hämmad i vilka gitarrsound jag kan fixa med det heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Sen när det kommer till gitarr kör jag Recabinet, Redwirez ska vara bra det med - men har bara testat lite och tycker det är ungefär lika bra fast med fler valmöjligheter.

Tycker redwirez impulser håller högre kvalitet men recabinet har ju uppdaterat så man slipper statiskt ljud och ska i en framtida uppdatering öppna upp för att kunna ladda in andras impulser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte riktigt säga enskilda impulser jag använder, jag tror inte någon av de jag har är helt oanvända precis.

För mig är det vad som följde med/fanns att ladda ner till Steinberg REVerence och AudioEase Altiverb som används. Inte hittat några bra tredjeparts-impulser i övrigt, en stor konsertlokal till REVerence undantaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bricasti M7. Nedlagt de som hade dem men de klart bästa men sök så hittar du säkert de någon annanstans att ladda ned.

+1

Jag har för mig att dom är samplade i 48kHz, om ni kör era projekt i t.ex. 44,1kHz använd en bra SRC att konvertera Bricasti filerna med. Det låter bättre än att låta reverb-pluggens interna SRC göra jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...