Jump to content
Annons

Cubase Studio 4 på Windows 7


jonasandersson

Recommended Posts

Har suttit med en oöppnad Windows 7 DVD i snart 6 månader. Jag är väldigt sugen på att installera det, men är rädd att mitt Cubase Studio 4 ska sluta fungera. Fick svaret från Steinberg att även om det inte är officiellt supportat så bör det fungera. Undrar om jag inte ska ta och installera det idag. Just nu kör jag Windows Vista.

Är det någon annan som kör Cubase Studio 4 på Windows 7?

I så fall, hur har det fungerat för er?

Tänkte då göra en uppgradering från "Windows Vista Home Premium 64-bit" till "Windows 7 Home premium 64-bit." Vid en sådan uppgradering är det tänkt att alla program ska ligga kvar som vanligt och fortsätta fungera. Något som säkert kommer att balla ur, i alla fall, är nog drivrutinerna till mitt ljudkort Audiophile 2496, men jag ser att det finns drivrutiner för Windows 7 på deras hemsida.

Om nu sedan det visar sig att Cubase Studio 4 funkar dåligt på Windows 7 så får jag väl ta och uppgradera till Cubase 6. Men om man kan skippa den kostnaden så vore det fint, och får hoppas att man kan köra vidare på Cubase Studio 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...