Jump to content
Annons

Vilket är det läskigaste djuret?


Egghuvud

Recommended Posts

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Håriga tusenfotingar är inget jag vill ha inuti örngottet...

Åandrasidan är typ halvfeta köttiga flaxande nattfjärilar rätt läbbiga..

Kill all autotuner / känner en snubbe som utan hämningar delade på en livs levande bålgeting med en sidavbitare...

Link to comment
Dela på andra sajter

R-sob (oregistrerad)

Jag kan inte komma på något läskigt djur men däremot skulle jag gärna vilja vara en björn. Man lägger sig för att sova när vintern kommer, sen när man vaknar så är det vår och då förökar man sig, sen käkar man som fan för att kunna sova bort nästa vinter. gött liv 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte komma på något läskigt djur men däremot skulle jag gärna vilja vara en björn. Man lägger sig för att sova när vintern kommer, sen när man vaknar så är det vår och då förökar man sig, sen käkar man som fan för att kunna sova bort nästa vinter. gött liv 😆

Tjae, att vara mjölkko lär väl inte vara fy skam heller? Ligga ute på hagen och beta hela dagarna; förutom när det är mjölkningsdags naturligtvis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjae, att vara mjölkko lär väl inte vara fy skam heller? Ligga ute på hagen och beta hela dagarna; förutom när det är mjölkningsdags naturligtvis...

Idisslandet verkar jobbigt tycker jag. Tänk dig att tugga tuggummi tretton timmar om dagen. Neeej. Koalabjörn kanske? Degig gullig och halvfull hela dagarna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

PunkMackan (oregistrerad)
vilket djur på savannen klarar inte av konstflygning?

Jag tror svaret är Gnu. Den är ju en blandning av tre djur

och kan ändå inte flyga. Eller kanske är det Hjälmpärlhönan,

Sekreterarfågeln eller Vitsvansade flygekorren?

Vilken är världens slarvigaste fågel?

För övrigt är väl det äckligaste krypet av dem alla maskarna en katt

får och särskilt när man kan se dem hänga ut ur sheriffen på dem...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bumpar en gammal tråd efter ett trauma i somrras.

Jag gick med lien för att slå lite högt gräs i tomtgränsen. Känns för övrigt väldigt hårt att slå med en lie kan varmt rekomenderas.

Jag högg på och plötsligt stack det till i armen, typ aj vad fan, sedan stack det i benet och i armen igen. Upptäckte att jag huggt ett fett getingbo mitt av. Jag svär att det var som i kalle Anka filmer. En hel svart massa av halvvakna getingar (som tur var var det på kvällen då de är lite slöare) flög ut ur sitt demolerade bo och gick till anfall. Eftersom jag är allergisk (eller trodde att jag vara det iallafalll) så fick jag faktiskt panik, kastade lien och sprang som en dåre in i huset. Satt och hyperventilerade en kvart och väntade på att reaktionen skulle komma så jag fick ring ambulans, men det hände konstigt nog inget. Det akns tydligen växa bort med getingsticksallergi. Fick väl en tio sting, så det vara bara smärtan att stå ut med.

Getingar är fan inte härliga djur. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch. 😕 herwhisper hade ju en liknande upplevelse (som för övrigt var sanslöst underhållande att läsa om). Håller med, getingar är läskiga. Bönsyrsor med. Jag kom i kontakt med massor i Australien när jag jobbade på en olivfarm. Fast de var bara bebisar. Faktiskt lite gulliga. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om insekter så var vår lägenhet i Sydney helt och hållet infesterad av kackerlackor. Till en början var det obehagligt och man jagade dem förgäves med skor och tändare, men efter ett tag blev de liksom en del av vardagen. Ibland hade man en och annan rackare i sängen, och när man på kvällen skulle gå in i köket för att ta en nattmacka, krasade det under fötterna på en. 😆 Vissa levde faktiskt INNE i mikrovågsugnen! Varje gång man micrade mat så sprang de upp i maskineriet och lade sig innanför displayen, så man kunde aldrig se hur lång tid man hade haft maten inne. 🙂 Fantastiska djur. Fast de i vår lägenhet blev som mest några få centimeter långa bara. En gång när jag satt på ett internetcafé så såg jag en kackerlacka som, ja.... det var ett monster. Arean på den platta ryggen var typ som en limpskiva. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

ollonborrar eller vad dom nu heter...dom är cirka 7 cm långa, stora feta skalbaggar som flyger omkring i svärmar. får rysningar när jag tänker på det...

Jag glömmer aldrig när jag bodde hemma i bushen och blev attackerad av tusentals flygande sånna här:

http://images.google.se/images?q=ollonborr...le-s%C3%B6kning

kolla på bilden uppe i högra hörnet. brrrrrrr

Vet inte om det är en myt att de fastnar i håret på en. Men det är klart läskigt med stora flygande insekter. Tur att inte bönsyrsor inte kan flyga. Är det bara jag som lider av bönsyrsefobi? Visst är de lite räliga?

Jodå bönsyrsor har vingar och flyger finfint! De har till och med ett öra på buken riktat bakåt som gör att de störtdyker då de hör att en fladdermus förföljer dom.

De har ett jäkligt tufft utseende som taget ur en läskig film och det finns många som samlar på dom. De kan vrida på huvudet och verkligen titta på dig.

Det läskiga med dom är ju hur de äter! De fångar blixtsnabbt in offret i fångstarmarna och börjar direkt att äta upp det levande. 😕

De största arterna kan bli 20+ cm och kan ta både möss, småfåglar, grodor, ormar mm.

Hos vissa kannibalarter har hanen har en liten extrahjärna i bakkroppen som gör att han kan fortsätta para sig i timmar efter det att honan bitit av honom huvudet 🙂

Ja insekter toppar nog min läskiga lista, men de är samtidigt väldigt intressanta och ser tuffa och läskiga ut på samma gång. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en insekt som heter nåt med stekel och är helt vidrig. Den försörjer sig på att sätta sig på en kackerlackas rygg, sticka ett snabbt stick i ryggen för att tillfälligt paralysera kackerlackan och sen sticka in en nål i kackerlackans hjärna vilket slår ut nån funktion som gör att fanskapet kan rida på kackerlackan. Den sitter där och drar i kackerlackans antenner för att styra och leder den hem till sitt bo, där den sprutar in ett nytt gift som förlamar kackerlackan helt och sänker dess ämnesomsättning, lägger sina ägg inuti den och blockerar utgången till sitt bo. På grund av den sänkta ämnesomsättningen överlever kackerlackan tillräckligt länge för att äggen ska kläckas och de nyfödda ungarna påbörjar sitt liv genom att äta upp den inifrån.

Tänk när de lär sig göra såhär med människor! Folk kommer bli zombies helt plötsligt och gå ut i skogen och krypa ner i hål!

Edit: Hittade en länk.

Redigerat av surikatmamma
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...