Christa Ajris Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 (redigerat) TĂ€nk att det ska vara sĂ„ svĂ„rt..!! đź Jag börjar nĂ€stan kĂ€nna mig smĂ„tt uppgiven. Jag har letat med ljus och lykta efter en studio i Stockholm att hyra. Inte för en dag alltsĂ„, utan som arbetsplats 24 h om dygnet nĂ„got Ă„r framöver. Eller en lokal som kan byggas om till en studio. Nehe.. det verkar som om alla sĂ„na lokaler annonseras under jorden. Jag har Ă€ven letat med ljus och lykta efter NĂ GON som kan informera mig om var man kan hyra en studio eller hitta en lokal som kan byggas om till studio. Och inte verkar det gĂ„ att hitta nĂ„gon sĂ„dan person heller... Trots att det kryllar av musiknördar i vĂ„rt land! Finns det ingen vĂ€nlig sjĂ€l dĂ€r ute, med lite tips/idĂ©er/erfarenhet i nacken, som vill slösa nĂ„gra minuter av sin dyrbara tid och berĂ€tta var man vĂ€nder sig för att hitta dessa lokaler? đ Jag vore OERHĂRT tacksam om nĂ„gon ville hojta till!! Kontakter? Sajter? LĂ€nkar? Allt Ă€r av intresse. Jag Ă€r bĂ„de oerfaren och vilsen. HjĂ€lp en liten stackare nu!! đ Och alla ni lyckliga som har studios, hur har ni fĂ„tt tag pĂ„ dem? Tack pĂ„ förhand och ha en strĂ„lande dag (nĂ€r solen gĂ„r upp)! Redigerat 14 april 2012 av Christa Ajris
LaBrea Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 PÄ Blocket kommer det ut studiolokaler lite titt som tÀtt i StockholmsomrÄdet. Kolla Àven efter typ vanliga kÀllarlokaler och sÄ vidare. Ofta rÀtt billigt, men kolla bara sÄ att det Àr okej att leva om! BÀttre tips Àn sÄ har nog inte jag. Det vore vÀl i sÄ fall att leta hos bostadsstiftelser osv efter lÀmpliga lokaler. Satt i en studio i JÀrfÀlla lite mer Àn ett halvÄr, och den hittade jag pÄ Blocket.
Piccazzo Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 Har i princip samma tips som ovan , Blocket , Olika fastighetsÀgare , mÀklare. Det Àr inte svÄrt att hitta en lokal i stockholm , dock Àr det pengarna som dikterar lÀget och storleken.
pikzel Postat 6 maj 2012 Postat 6 maj 2012 Ja, det verkar vÀldigt svÄrt att hitta nÄgot. Jag har gjort flera försök med Blocket, men lyckas inte hitta nÄgot för mig. Det jag Àr ute efter Àr ett litet rum, dÀr jag kan stÀlla in ett par monitorer, en midi-klav och en laptop. De flesta verkar vilja hyra ut sin fÀrdiga studio per timme, det Àr jag alltsÄ inte intresserad av. Jag vill ha ett litet rum dÀr jag kan stÀlla in mina egna grejer och spela högt. Vill heller inte dela med nÄgon annan producent eller band, eftersom stöldrisken ökar.
Dr Arthur Krause Postat 7 maj 2012 Postat 7 maj 2012 Ibland sitter studieförbunden pÄ lite lokaler som kan anvÀndas i skapande syften. Hör med dem.
tordA Postat 13 maj 2012 Postat 13 maj 2012 http://www.blocket.se/stockholm/Proffesionell_inspelningsstudio_T_centralen_39672843.htm?ca=11&w=1
lazerboy Postat 14 maj 2013 Postat 14 maj 2013 Det finns en stor studio lokal i Stockholm dÀr man kan hyra en del i, för ett bra pris. Jag kan sjÀlv rekommendera lokalen och Àgaren, vÀl isolared och byggd för just studio. Det Àr lÀtt att komma överens med Àgaren om mÄnadskostnader etc, han Àr inte omöjlig alls. Jag kÀnner Àgaren och har fÄtt ok att lÀmna ut hans mail om ni PMar mig. 1
Mr Keys Postat 14 maj 2013 Postat 14 maj 2013 (redigerat) red: tar bort inlÀgget dÄ jag inte hinner förmedla kontaktuppgifterna till alla som frÄgar. Redigerat 30 september 2013 av Mr Keys
Cassano Postat 26 maj 2013 Postat 26 maj 2013 Jag Àr ocksÄ pÄ jakt, sÄ om nÄgon vet nÄgot skicka gÀrna ett PM till mig!
Robin South Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 Det finns en stor studio lokal i Stockholm dĂ€r man kan hyra en del i, för ett bra pris. Jag kan sjĂ€lv rekommendera lokalen och Ă€garen, vĂ€l isolared och byggd för just studio. Det Ă€r lĂ€tt att komma överens med Ă€garen om mĂ„nadskostnader etc, han Ă€r inte omöjlig alls. Jag kĂ€nner Ă€garen och har fĂ„tt ok att lĂ€mna ut hans mail om ni PMar mig. Skulle inte du kunna PMa mig kontaktuppgifterna? Vore tacksamt, dĂ„ jag Ă€r pĂ„ jakt efter ny studio đ
pjocke (oregistrerad) Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 (redigerat) Anders Bagge flyttar och sĂ€ljer sitt hus med inte mindre Ă€n fem studios. Köp! http://www.blocket.s...et_48772879.htm EDIT: Precis nĂ€r jag postade detta försvann sidan frĂ„n Svensk fastighetsförmedling. Kanske redan Ă€r för sent đ EDIT2: Nu kanske? http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=465C3CJNJALJBNDH Redigerat 16 september 2013 av pjocke
JJRockford Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Anders Bagge flyttar och sĂ€ljer sitt hus med inte mindre Ă€n fem studios. Köp! http://www.blocket.s...et_48772879.htm EDIT: Precis nĂ€r jag postade detta försvann sidan frĂ„n Svensk fastighetsförmedling. Kanske redan Ă€r för sent đ EDIT2: Nu kanske? http://www.svenskfas...65C3CJNJALJBNDH Jag sĂ„g den dĂ€r annonsen och tĂ€nkte typ "6.2 miljoner, det Ă€r ju Ă€ndĂ„ överkomligt om man Ă€r tvĂ„ eller tre stycken som köper det tillsammans och dessutom kan bo dĂ€r". Sen sĂ„g jag att det inte var nĂ„gon friköpt tomt, sĂ„ man fĂ„r betala arrende-avgift pĂ„ 120 000 kr/Ă„r đ
pjocke (oregistrerad) Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Sen sĂ„g jag att det inte var nĂ„gon friköpt tomt, sĂ„ man fĂ„r betala arrende-avgift pĂ„ 120 000 kr/Ă„r đ Haha! Jag tĂ€nkte exakt samma sak, men missade helt arrendet đ
HenryAnd Postat 31 januari 2018 Postat 31 januari 2018 För er som fortfarande Ă€r pĂ„ jakt sĂ„ kan man söka efter lokaler i Stockholm pĂ„ matchoffice . Hade!Â
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.