Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

TĂ€nk att det ska vara sĂ„ svĂ„rt..!! 😼 Jag börjar nĂ€stan kĂ€nna mig smĂ„tt uppgiven.

Jag har letat med ljus och lykta efter en studio i Stockholm att hyra. Inte för en dag alltsÄ, utan som arbetsplats 24 h om dygnet nÄgot Är framöver. Eller en lokal som kan byggas om till en studio. Nehe.. det verkar som om alla sÄna lokaler annonseras under jorden.

Jag har Ă€ven letat med ljus och lykta efter NÅGON som kan informera mig om var man kan hyra en studio eller hitta en lokal som kan byggas om till studio. Och inte verkar det gĂ„ att hitta nĂ„gon sĂ„dan person heller... Trots att det kryllar av musiknördar i vĂ„rt land!

Finns det ingen vĂ€nlig sjĂ€l dĂ€r ute, med lite tips/idĂ©er/erfarenhet i nacken, som vill slösa nĂ„gra minuter av sin dyrbara tid och berĂ€tta var man vĂ€nder sig för att hitta dessa lokaler? 😕 Jag vore OERHÖRT tacksam om nĂ„gon ville hojta till!!

Kontakter? Sajter? LĂ€nkar? Allt Ă€r av intresse. Jag Ă€r bĂ„de oerfaren och vilsen. HjĂ€lp en liten stackare nu!! 😉

Och alla ni lyckliga som har studios, hur har ni fÄtt tag pÄ dem?

Tack pÄ förhand och ha en strÄlande dag (nÀr solen gÄr upp)!

Redigerat av Christa Ajris
Annons
Postat

PÄ Blocket kommer det ut studiolokaler lite titt som tÀtt i StockholmsomrÄdet. Kolla Àven efter typ vanliga kÀllarlokaler och sÄ vidare. Ofta rÀtt billigt, men kolla bara sÄ att det Àr okej att leva om! BÀttre tips Àn sÄ har nog inte jag. Det vore vÀl i sÄ fall att leta hos bostadsstiftelser osv efter lÀmpliga lokaler. Satt i en studio i JÀrfÀlla lite mer Àn ett halvÄr, och den hittade jag pÄ Blocket.

• 4 veckor senare...
Postat

Ja, det verkar vÀldigt svÄrt att hitta nÄgot. Jag har gjort flera försök med Blocket, men lyckas inte hitta nÄgot för mig. Det jag Àr ute efter Àr ett litet rum, dÀr jag kan stÀlla in ett par monitorer, en midi-klav och en laptop. De flesta verkar vilja hyra ut sin fÀrdiga studio per timme, det Àr jag alltsÄ inte intresserad av. Jag vill ha ett litet rum dÀr jag kan stÀlla in mina egna grejer och spela högt. Vill heller inte dela med nÄgon annan producent eller band, eftersom stöldrisken ökar.

• 1 Ă„r senare...
Postat

Det finns en stor studio lokal i Stockholm dÀr man kan hyra en del i, för ett bra pris. Jag kan sjÀlv rekommendera lokalen och Àgaren, vÀl isolared och byggd för just studio. Det Àr lÀtt att komma överens med Àgaren om mÄnadskostnader etc, han Àr inte omöjlig alls. Jag kÀnner Àgaren och har fÄtt ok att lÀmna ut hans mail om ni PMar mig.

• Gilla 1
Postat (redigerat)

red: tar bort inlÀgget dÄ jag inte hinner förmedla kontaktuppgifterna till alla som frÄgar.

Redigerat av Mr Keys
  • 2 veckor senare...
  • 3 mĂ„nader senare...
Postat

Det finns en stor studio lokal i Stockholm dÀr man kan hyra en del i, för ett bra pris. Jag kan sjÀlv rekommendera lokalen och Àgaren, vÀl isolared och byggd för just studio. Det Àr lÀtt att komma överens med Àgaren om mÄnadskostnader etc, han Àr inte omöjlig alls. Jag kÀnner Àgaren och har fÄtt ok att lÀmna ut hans mail om ni PMar mig.

Skulle inte du kunna PMa mig kontaktuppgifterna? Vore tacksamt, dĂ„ jag Ă€r pĂ„ jakt efter ny studio 🙂

pjocke (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Anders Bagge flyttar och sÀljer sitt hus med inte mindre Àn fem studios. Köp!

http://www.blocket.s...et_48772879.htm

EDIT: Precis nĂ€r jag postade detta försvann sidan frĂ„n Svensk fastighetsförmedling. Kanske redan Ă€r för sent 🙂

EDIT2: Nu kanske? http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=465C3CJNJALJBNDH

Redigerat av pjocke
Postat

Anders Bagge flyttar och sÀljer sitt hus med inte mindre Àn fem studios. Köp!

http://www.blocket.s...et_48772879.htm

EDIT: Precis nĂ€r jag postade detta försvann sidan frĂ„n Svensk fastighetsförmedling. Kanske redan Ă€r för sent 🙂

EDIT2: Nu kanske? http://www.svenskfas...65C3CJNJALJBNDH

Jag sĂ„g den dĂ€r annonsen och tĂ€nkte typ "6.2 miljoner, det Ă€r ju Ă€ndĂ„ överkomligt om man Ă€r tvĂ„ eller tre stycken som köper det tillsammans och dessutom kan bo dĂ€r". Sen sĂ„g jag att det inte var nĂ„gon friköpt tomt, sĂ„ man fĂ„r betala arrende-avgift pĂ„ 120 000 kr/Ă„r 🙂

pjocke (oregistrerad)
Postat
Sen sĂ„g jag att det inte var nĂ„gon friköpt tomt, sĂ„ man fĂ„r betala arrende-avgift pĂ„ 120 000 kr/Ă„r 🙂

Haha! Jag tĂ€nkte exakt samma sak, men missade helt arrendet 🙂

• 4 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.