Jump to content
Annons

problem med medhörningen


davidottosson

Recommended Posts

Jag har haft strul med cubase och vart tvungen att ominstallera cubase och ta bort guitarr rig för att få ordning och igång programmet igen.

Efter strulet så har jag tyvär ingen medhörning av effekter jag lägger på kanalerna. Jag har ljud i lurarna (dock lågt) men ingen effekt.

Det känns även lite lurt att jag är tvungen att ha lite ljud på main (huvudregeln) för att få ljud´i i lurarna,

JAg använder cubase SX

Någon som har något tips?

Jag kan skicka bilder på kopling om det ´kan ge något men det har fungerat förut så det känns inte som om det borde vara det..

Tack!!

David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ingen aning om det kan hjälpa i ditt fall, men min medhörning strular ibland också och har lärt mig att det är avgörande att starta upp saker i rätt ordning. Nu vet jag inte vad du jobbar med för ljudkort men i mitt fall finns några småprogram som man kör igång för ljudkortet.

Man använder dem aldrig och de fyller ingen direkt funktion, men dessa måste startas innan jag startar cubase. Även om jag startar cubase och sedan byter till rätt ljudkort, och drar igång programmen efteråt, så blir medhörningen fel. Då hör man med latency eller för lågt eller i bara en lur osv, massa strul. Så när det händer stänger jag ner allt. startar om, på med ljudkort fysiskt, på med ljudkortsprogram i daton, på med cubase, upp med kopplingarna av kanaler och sen funkar allt som en dans. I den ordningen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...