ramoand Postat 31 mars 2012 Dela Postat 31 mars 2012 Tjo, Sitter och försöker sänka tempot på en låt från 135 bpm till 128 bpm men det låter bara skit. Har provat med Cubase egna time strech funktion och även med programmet Virtual DJ Home.. Nån som har tips på nån bra effekt eller nåt annat som kan lösa detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 31 mars 2012 Dela Postat 31 mars 2012 Reason är nog den grymmaste stretchen just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 31 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2012 Okej, jag har Reason 4. Funkar det eller måste man ha senaste Reason? Och hur gör jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 31 mars 2012 Dela Postat 31 mars 2012 Record eller Reason 6 är det som gäller. Du måste ha audiospår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 31 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2012 OK. Har inte det. Finns det nåt annat sätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kink G Postat 31 mars 2012 Dela Postat 31 mars 2012 Tycker nog att Cubase borde klara det fint, http://www.youtube.com/watch?v=xZ2nBzw4sUc http://www.youtube.com/watch?v=jeFdSDsjyu4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 31 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2012 Cubase kanske borde klara det, men de gör de inte.... Har musical mode på när jag kör time stretchen men det hjälper inte. Låter inte bra alls, man hör liksom tydligt att låten blivit stretchad.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kink G Postat 31 mars 2012 Dela Postat 31 mars 2012 Vilken version av Cubase använder du? Jag kör Cubase 6, i Media Pool väljer du där élastique Pro-Time som Algorithm, som i videon jag postade tidigare, fungerar utmärkt tycker jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 31 mars 2012 Dela Postat 31 mars 2012 Skicka över låten så stretchar den åt dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 31 mars 2012 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2012 Skicka över låten så stretchar den åt dig. Tack, jättesnällt! 🙂 Hur skickar jag låten på bästa sätt? mail? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 31 mars 2012 Dela Postat 31 mars 2012 så här tex http://sprend.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ManJIT Postat 31 mars 2012 Dela Postat 31 mars 2012 Jag lade ner Logics stretch för seriösa saker. Det enda jag har fått att funka tillfredsställande på sång är Melodyne tillsammans med ett tempobyte som den triggar på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.