Jump to content
Annons

What the f*ck is happening?!


littlemess

Recommended Posts

Hjälp mig, snälla! Shit, jag fattar ingenting.

Det började igår. Jag spelade in på ett pt projekt och allt var som vanligt. Jag mixar med hörlurar och så. Sen så tänkte jag se om ett gammalt projekt, från pt 8 (jag har pt 9 nu), funkade, så jag öppnade det. När jag tryckte på play då, lät det förjävligt, det brusade och hade sig så in i norden. Jobbigt att lyssna på.

Jag stängde ner, och öppnade mitt nuvarande projekt igen, och allt var som vanligt.

Nu idag när jag öppnade mitt nya projekt, så brusade det och hade sig precis som igår med det gamla! Vad fan är det som händer? Jag kollade så att alla sladdar var ordentligt ikopplade och allt, men.. ingen skillnad.

Man kan verkligen inte mixa eller spela in när det är såhär, och det suger! Måste fixa det tills imorrn när min syrra kommer och ska spela in med mig.... Vad ska jag göra? Någon som varit med om det eller vet hur jag ska gå tillväga? Snälla, hjälp!

Jag provade även förut att stänga ned protools och sen öppna det igen, men hände inget då heller.

Otroligt tacksam för svar

Redigerat av littlemess
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej, och tack för ditt svar! Det hände samma sak nu när jag skulle bounca, och när jag grejade där löste det sig och blev normalt. Tack! Men eftersom det redan stod på 512 så ändrade jag andra grejer där, så det helt enkelt stod på högre grejer. (:

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nee, jag blir verkligen inte klok på det här. Det är väldigt ofta nu när jag öppnar protools, som det brusar. Jag vet inte hur jag ska förklara bruset.. men det låter hemskt, man uppfattar nästan inte överhuvudtaget vad som spelas upp om man trycker på play, och man kan nog säga att allting sänks.. Alltså, det är off i toner och så, det är inte tonrent..

Det ville inte fixa sig för mig förut, oavsett hur mycket jag ändrade i playback engine fram och tillbaka. Vad är det som är fel? Såhär var det ALDRIG innan jag öppnade det gamla projektet, som jag skrev om i första inlägget.

Snälla, hjälp? Får nog ringa musikbörsen imorrn >.<'

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Det finns lite "standard lösningar" som man kan försöka med om saker och ting inte riktigt är som det ska.

Min tanke är att det skulle kunna ha blivit något strul vid uppdateringen från PT 8 till 9. Testa därför att ominstallera hela Pro Tools.

Jag vet inte om du kör Mac eller PC och inte heller vad du har för ljudkort. Själv kör jag Mac, Focusrite LS56 (firewirekort) och PT10. Jag hade ett problem som möjligtvis är en aning liknande. Det var inte direkt "toner" som lät, utan mer pops och clicks och vissa audio drops. Jag löste problemet genom att gå in på systeminställningar > nätverk, och sedan i listan till vänster ta bort allt förutom ethernet och Wifi, då det t.ex. fanns firewire och bluetooth. Tydligen drog det onödig kraft från firewirekortet i datorn.

Hoppas det löser sig för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...