Jump to content
Annons

Panik- Kulturarvet vittrar bort!


dede

Recommended Posts

I vårt hem finns ett antal VHs-filmer som min fru gjorde på Stadt Hamburg i Malmö på 80-talet. Det inkluderar Robyn, Adam (ADL) och resten av den tidiga Malmö Hiphopen. Snakefinger, Leather Nun, The chills, Bad Boys, The Wolves, Sator Codex, Laibach, Dolkows, Spock. Med mera. Samt annat kul som t.ex. Kontaktnätets 10-årskongress.

Finns det någon här som vet vad man ska göra för att rädda materialet och helst också kunna presentera det för en ny publik så tveka inte. Ta kontakt med mig!!!!!!!!!

Svante!!!!!!!!!''

PS!

Allmänt goda råd är också välkomna!

DS!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
I vårt hem finns ett antal VHs-filmer som min fru gjorde på Stadt Hamburg i Malmö på 80-talet. Det inkluderar Robyn, Adam (ADL) och resten av den tidiga Malmö Hiphopen. Snakefinger, Leather Nun, The chills, Bad Boys, The Wolves, Sator Codex, Laibach, Dolkows, Spock. Med mera. Samt annat kul som t.ex. Kontaktnätets 10-årskongress.

Finns det någon här som vet vad man ska göra för att rädda materialet och helst också kunna presentera det för en ny publik så tveka inte. Ta kontakt med mig!!!!!!!!!

Svante!!!!!!!!!''

PS!

Allmänt goda råd är också välkomna!

DS!

Skicka rubbet till mig så kan jag förvara dom i min garderob! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör in dem i PCn via TV-kort, konvertera till DivX/XviD och lägg ut på nätet. 😉

I och för sig en möjlighet. Men:

Copyrightproblem etc.

En helvetes massa jobb.

Kvaliteten? Det är som sagt VHS och monoljud. Kanske en del efterbearbetning skulle lyfta det hela.

Sitter nu och spånar i banor typ ta kontakt med SVT, Stadsbiböioteket, Kommunen.

Materialet har enligt mig ett allmänintresse. Både musikaliskt men också politiskt nu när alla fritidsgårdar stängts och våldet sliter sönder stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Janneministudio (oregistrerad)

Copyright finns inte det är bara en manöver för att förtrycka det vanliga folket.

ok det finns ju alltid möjligheten att överföra till dvd via dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

I vårt hem finns ett antal VHs-filmer som min fru gjorde på Stadt Hamburg i Malmö på 80-talet. Det inkluderar Robyn, Adam (ADL) och resten av den tidiga Malmö Hiphopen. Snakefinger, Leather Nun, The chills, Bad Boys, The Wolves, Sator Codex, Laibach, Dolkows, Spock. Med mera. Samt annat kul som t.ex. Kontaktnätets 10-årskongress.

Finns det någon här som vet vad man ska göra för att rädda materialet och helst också kunna presentera det för en ny publik så tveka inte. Ta kontakt med mig!!!!!!!!!

Svante!!!!!!!!!''

PS!

Allmänt goda råd är också välkomna!

DS!

Skicka rubbet till mig så kan jag förvara dom i min garderob! 🙂

😲 Smart Hamma 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...