Jump to content
Annons

Mångfacetterat band söker producent/studio


Autumnfire

Recommended Posts

Jag spelar i ett Stockholmsbaserat band som heter Spectra. Vi går i tankarna att spela in en EP på fem-sex låtar, men hittar ingen studio som erbjuder det vi eftersträvar i en human prisklass.

Grejen med oss är att vi spelar lite allt möjligt. Vi låter främst som System of a Down men tar gärna in mer absurda influenser, vilket gör att vi både har brutala metalcore-breakdowns och akustiska valspartier.

Vår begränsade ekonomi gör att vi inte kan lägga mer än 2000/dag, något som verkar vara svårt att komma under om man vill ha en studio som kan ge oss bra resultat nästan oavsett genre. Vi bor alla i Stockholmsområdet men kan tänka oss att åka en bit om så krävs.

Någon som känner någon eller känner sig manad? Det viktigaste är väl att det tunga blir tungt utan att det mjuka blir för...tungt. Hårt. Ja, ni vet.

Uppsättning:

Sång, gitarr, bas, trummor. Vill även spela in lite övriga grejer såsom körer och typ...piano, dragspel...men det kan vi lösa på annan ort om det blir lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena. Har inte själv en studio men här i Nyköping där jag bor finns en skitbra studio som har riktigt låga priser. Trots det låga priset får man bra valuta. Ni kan ju kolla in stället på http://www.deepbluestudios.se/. De har även möjlighet till övernattning och det tar ju bara 1timme från sthlm hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni kan tänka er åka bil 4,5-5 timmar till Sundsvallstrakten så har en kompis till mig en studio med gratis övernattningsmöjligheter. Jag har för mig att han är rätt billig oxå. Trevlig och supportande. Duktig på trummor och har ett trumset (Digitala, Roland) och annat.

http://petersmusikstudio.se/

"Är du intresserad att göra en proffsig och personlig inspelning så har du alla förutsättningar i petersmusikstudio. Gratis logimöjligheter finns om så önskas."

"Jag kan erbjuda oslagbart låga studiopriser!!!

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...