Jump to content
Annons

Prestentation av Marcus Carlzon


Marcus Carlzon

Recommended Posts

Är en utåtgående, social person som ofta säger precis vad jag tycker i dom situationerna det passar, har en stor vision om mig själv för framtiden.

Är väldigt driven, har höga ambitioner men är ändå väldigt känslosam och sympatisk, förstående för olika typer av människor. Är väldigt intresserad av självutveckling, lyssnar mycket på Dr. Wayne Dyer, Anthony Robbins och liknande personer. Brinner otroligt mycket för musik, jag spenderar ungefär alla mina timmar om dagen på att försöka bli bättre och utvecklas som musiker och låtskrivare.

Jag Började med musik 17:e oktober 2007, datumet är för att det var dagen jag tog det på allvar, jag hade fått mitt första jobb efter gymnasiet och insåg att ett sådant liv ville jag inte leva, jag ville leva på musik. Hade tidigare tagit en del halvdana sånglektioner på kulturskolan där jag gick. Allt tog fart när jag började studera gitarr / musikindustrin med gitarrvirtousen och karriärcoachen Tom Hess från USA.

Därifrån tog det fart, jag bildade mitt första band "A Hole Inside" vi spelade in en EP i göteborg 2009 som fick blandad kritik, ett 20-tal spelningar följde runt om i sverige 2009. Kort därefter rekryterades jag till ett finskt band "Split Second Eyes Wide" och åkte över till finland ett par vändor för diverse gigs, har släppt ett album och en musikvideo, höjdpunkten var när vi spelade på "On The Rocks" i helsingfors där alla finska storheter har uppträtt.

2010 släppte jag och A Hole Inside våran andra EP vilket mottogs varmt utav media, samtidigt så var vi också med på en kompilation CD med bl.a band som Adept & herbright skies genom bolaget Panic & Action. Vi hade ett fåtal spelningar 2010, vi påbörjade planerandet av vårat debutalbum och gjorde omplaceringar i bandlineupen. 2011 avverkade vi 30-tal spelningar med våran nya lineup alltifrån uppsala, örebro, malmö & göteborg, så ett par svängar runt om i södra sverige har det blivit.

Vi insåg dock att den nya musiken vi skrivit inte alls lät som den gamla, att vi inte riktigt kunde stå för den gamla musiken eller vårat bandnamn "A Hole Inside" så vi beslutade att låta våran andre gitarrist gå, och starta ett nytt band från och med januari 2012.

Det nya namnet på bandet ville vi att det skulle vara universalt, inte stå för något och vi fastnade på Firstborn. Vi skrivit färdigt vårat album som kommer att spelas in på nacksving-studios i göteborg i april. Dock när jag skrivet detta så arbetar vi varje dag med att finslipa låtarna.

Det som kan vara intressant att veta är att albumet är ett koncept album, och först vill jag säga att inget är rätt eller fel, detta är vad jag och mina vänner i bandet står för, vi dömmer ingen, det vi tycker eller skriver om behöver inte vara det rätta sättet att tänka. Konceptet handlar om så vitt jag vet inte tas upp så mycket men det är väldigt relevant.

Texterna och musiken handlar om hur vi människor tänker, hur vi beter oss och hur samhället och människor i våran omgivning (så som familj, vänner) formar oss som personer. Handlar om konsumtionssamhället, hur folk lever över sina tillgångar, tar allt på kredit. Människor köper saker för att fylla tomheten i sig själva, många tror att "bara jag har det där huset" eller "den där (sätt in valfri sak här)" så kommer allt ordna sig. Men det gör det inte, man måste inse för att vara lycklig och må bra så måste man må bra i sig själv. Också mycket om att folk uppfattar dom begränsingar dom har i sina huvuden som "riktiga" och vågar inte ta några risker för att uppnå sina drömmar. Allt för många människor i vårt samhälle tar "the safe road" istället för att försöka uppnå det dom verkligen vill. Med detta sagt vill jag återigen säga att det inte är något fel med att inte ta några risker eller aldrig gå ur sin bekvämlighetszon. Alla människor har ett val med vad dom vill göra med sina liv. Det som skiljer oss människor från djuren är att vi har ett val med vad vi ska göra. Djuren går på instinkt, vi har ett intelligent tänkande.

Jag planerar personligen att släppa ett soloalbum i slutet av 2012 med låtar jag skrivit under större delen av 2011. Jag skriver mycket låtar, har en stor talang för melodi och söker faktiskt samarbetspartners.

Jag lär även ut gitarr till nybörjare för närvarande, planerar att starta firma på det när jag har tillräckligt med elever men just nu är inkomsten inte så stor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...