Hellecaster Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Jag kopplade in ett Roland TD-6 trumset i mitt Cubase 5 med EZ-Drums och upptĂ€ckte till min förfĂ€ran att hi-haten bara lĂ€t öppen Ă€ven nĂ€r man trycker ner pedalen. Midisignalen som trummodulen skickar tolkas alltsĂ„ av Cubase som "D0" istĂ€llet för F#1. NĂ€r gĂ„r in i midicharten och stĂ€ller om sĂ„ att D0 in skickar F#1 ut sĂ„ blir det fortfarande bara en signal frĂ„n pedalen fast nu istĂ€llet stĂ€ngd hi-hat. DĂ€remot sĂ„ ligger bĂ„de stĂ€ngt och öppen hi-hat i varsin zon pĂ„ hi-haten. Vad kan vara fel? Jag hade RD-3 förut och det funkade utan problem. Om man lyssnar direkt i Roland modulen utan att gĂ„ genom Cubase sĂ„ funkar hi-hat pedalen som den ska. Ăr det nĂ„gon som varit med om detta och har ett gott rĂ„d? /Magnus
JohnRick Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Nu har jag ingen erfarenhet av Roland-kit, men du har ingen "poly"-funktion i modulen nÄ'nstans, dÄ knuten specifikt till hihaten? Har för mig att det kan finnas i undermenyer nÀr man pular med midinummer och kanaler.
Hellecaster Postat 18 februari 2012 TrÄdstartare Postat 18 februari 2012 Det fanns en massa midi "grejs" nÄt hette "Soft through", sen fanns det en instÀllning för "GM" men som tydligen skulle anvÀndas om man gjorde det omvÀnda alltsÄ ska skicka en setup frÄn Datorn till modulen. ModulÀgaren sjÀlv hade ingen koll men det verkar som den sÀnder fel midisignalen ut frÄn modulen men rÀtt inom den sÄ att sÀga. Jag laddade ner "Owners manual" men det Àr ju sÄ rörigt nÀr man inte Àr sÄ insatt i andras grejer hehe.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.