Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kopplade in ett Roland TD-6 trumset i mitt Cubase 5 med EZ-Drums och upptÀckte till min förfÀran att hi-haten bara lÀt öppen Àven nÀr man trycker ner pedalen.

Midisignalen som trummodulen skickar tolkas alltsÄ av Cubase som "D0" istÀllet för F#1.

NÀr gÄr in i midicharten och stÀller om sÄ att D0 in skickar F#1 ut sÄ blir det fortfarande bara en signal frÄn pedalen fast nu istÀllet stÀngd hi-hat.

DÀremot sÄ ligger bÄde stÀngt och öppen hi-hat i varsin zon pÄ hi-haten.

Vad kan vara fel? Jag hade RD-3 förut och det funkade utan problem.

Om man lyssnar direkt i Roland modulen utan att gÄ genom Cubase sÄ funkar hi-hat pedalen som den ska.

Är det nĂ„gon som varit med om detta och har ett gott rĂ„d?

/Magnus

Annons
Postat

Nu har jag ingen erfarenhet av Roland-kit, men du har ingen "poly"-funktion i modulen nÄ'nstans, dÄ knuten specifikt till hihaten?

Har för mig att det kan finnas i undermenyer nÀr man pular med midinummer och kanaler.

Postat

Det fanns en massa midi "grejs" nÄt hette "Soft through", sen fanns det en instÀllning för "GM" men som tydligen skulle anvÀndas om man gjorde det omvÀnda alltsÄ ska skicka en setup frÄn Datorn till modulen.

ModulÀgaren sjÀlv hade ingen koll men det verkar som den sÀnder fel midisignalen ut frÄn modulen men rÀtt inom den sÄ att sÀga.

Jag laddade ner "Owners manual" men det Àr ju sÄ rörigt nÀr man inte Àr sÄ insatt i andras grejer hehe.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.