Jump to content
Annons

ljuddämpning i litet rum


debbie

Recommended Posts

jag håller på å ljuddämpar ett rum på 2,74*2,30 höjd 2,60. Det är nån frekvens i basen som förstärks väldigt mycket. Värsta resonansboxen blir det. Jag har börjat sätta upp glasfiberull med tyg på i taket och på väggarna. Jag kan tyvärr inte täcka alla väggar helt.

Vad mer ska jag tänka på att göra, förutom glasfiberullen, för att få bort bastonen i rummet??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du har fått en stående våg när ljudet förstärks, du måste se till att väggar, golv och tak inte är parallella, det räcker inte med att bara använda dämpande material när det gäller bas frekvenser. Snedställ vägg och tak. 🙂 Jobbigt i en lägenhet.

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Du frågade om ungefär samma sak i en annan tråd nyligen... 🙂

https://www.studio.se/index.php?showtopic=9055

Det blir lite mindre splittrat om man försöker hålla ihop relaterade frågor i samma tråd, än att starta nya hela tiden...

Välfyllda bokhyllor i hörnen är fina bas-slukare, som kanske hjälper tillräckligt mycket om du har tur - men som Myrli säger, så är det bäst om du har möjlighet att sätta upp innerväggar som är något vinklade, så att det inte finns några väggar som är helt parallella...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...