Jump to content
Annons

Stig Vig har avlidit


spaceman

Recommended Posts

Annons

Dag Vag var inget punkband, snarare reggae-rock/pop med småfyndig pratsång

Musikmässigt var det inte punk direkt (förutom deras fantastiska version av Ebba Gröns Vad ska du bli, som utklassade originalet.)

Men punk-anknytningen går det inte att bortse ifrån, trots att de var ett gäng hippieproggare turnerade de med Ebaa Grön och hade en del punkare bland fansen. Jag har något svagt minne att jag såg dem tidigt 80-tal med Ebba Grön och ev. KSMB.

Sedan såg jag Dag Vag för ungefär fem år sedan, och det var ju inte riktigt samma sak...

Tråkigt hur som helst, 63 år är ju ingen ålder alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog hade dom på nåt underligt vis lite punkstämpel alltid.

Minns hur några av mina barndomskamrater lyssnade på KSMB, Ebba Grön, Helikoptern kräks och även i samma veva Dag Vag.

Minns först och främst "Trycke e för mycke".

Link to comment
Dela på andra sajter

Dag Vag spelade så sent som i december. Tänkte se dem i somras men fick något förhinder. Trist hur som helst.

Såg dem i Gävle när de var heta tidigt 80-tal och har visst lite amatörvideo från gratiskonserten -92 på Medborgarplatsen som man kanske ska lägga ut på tuben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ute som en Steinberger L-series. Gjord för rymdfärder då den är byggd i kolfiber! 🙂http://en.wikipedia.org/wiki/Steinberger

Jag minns att han brukade spela på en Gibson Thunderbird bas... På videon här ovan var det nån annan huvudlös grunka, såg lite fel ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...