Jump to content
Annons

Något tips för att lära sig Komplete 8 Native Instruments? Som låtskrivare?


Olavinter

Recommended Posts

Jag ska få mitt Komplete 8 -paket i morgon :-)

Det verkar ju låta helt grymt för de pengarna, men minst sagt...överväldigande.

Jag kommer framför allt att skriva låtar i Logic Pro.

Men jag letar efter något vettigt sätt att få en överblick över alla (!) synthar. Manualerna i all ära, men framför allt vill jag ju lära mig av någon som KAN paketet och visa de viktigaste bitarna först.

Vet någon ifall det finns onlineutbildningar, böcker eller lärare? Engelska inga problem så klart.

Tack på hand!

Ola

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Annons

Så kul med Komplete 8, gratulerar. Jag har inte erfarenhet av 8:an men jobbar dagligen så gott som, i 7:an. Det varierar från person till person säkerligen.

Jag hade sagt, hur torftigt det än kanske låter, sätt dig ner och nöt. Det har jag gjort och är väldigt tacksam för den tiden som jag lagt ner, även om man säkert hade kunnat lära sig snabbare. Du lär dig vilka presets du gillar, vilka effekter som funkar var och så vidare..

Komplete är ju rätt omfattande och det kan vara en idé att fokusera på en synth/ plugin i taget för att lära sig den och sedan gå vidare..även om det tar lite tid.

Finns många videor på youtube som beskriver hur du skapar olika effekter och ljud med de synthar och pluggar som ingår i Komplete..

Den jag kan komma på är en kille som gör väldigt bra videor för logic som heter iammusicmogul även om det är mer för just logic

vet inte hur mycket detta var till hjälp men hoppas du trivs med Komplete!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte det finns en komplett "kurs" som går igenom hela 8:an grundligt, det skulle nog blir ett alldeles för omfattande paket.

Jag har själv 8 Ultimate och köpte en mycket lärorik Video tutorial för NI Massive som låg på 3 timmar totalt - Här -

Han har tydligen en 3 timmars video för FM8 också.. kanske kan bli hela sviten om du frågar.

Annars sökte jag på google och fick fram en del som kanske ger något. som meardeR säger finns mycket på tuben bara man letar rätt.

Redigerat av Lundin
Ändrat tidsangivelse
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...