Jump to content
Annons

Halloj!


Leadstrom

Recommended Posts

Hej,

Anders heter jag, har varit med på forumet ett tag faktiskt men aldrig riktigt haft tid att engagera mig i det tyvärr. Insåg att det kunde vara trevligt med en presentation.

Inom musiken har jag hållit på med datormusik sedan 20 år tillbaka. Min första kontakt med sequencerprogram var Screamtracker från Future Crew - man kan väl säga att viss utveckling har skett på området. Nuförtiden jobbar jag med FL Studio och en selektion av utvalda instrumentpluggar.

Är för tillfället föräldraledig med min knappt ett år gamla dotter och har bestämt mig för att färdigställa en platta under den tiden. Efter 20 år av musicerande har jag ca 100 halvfärdiga produktioner som bara väntar på att raffineras...

Här på forumet kommer jag främst följa produktions/mastering forumen - det är framför allt där det rent kunskapsmässigt brister. Synpunkter är alltid uppskattade!

Jag skriver blogg om utvecklingen av plattan här: http://projectmatilda.blogspot.com/

Min soundcloud adress är:

Jag är även intresserad av olika samarbeten - gärna med sångare/sångerskor.

Vi syns på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen! Är själv låtskrivare.

Jag trodde förresten också att det gick att göra en massa kreativt arbete under föräldraledigheten. Dottern kommer inte låta dig slippa undan!

Ett tips bara: Skriv hellre om dina färdigskrivna låtar (oavsett om dom är inspelade eller inte) än om dina halvfärdiga. Jag menar, om du skulle anlita snickare för att bygga ett hus, men få höra att han har efter 20 år byggt 100 halvfärdiga hus - skulle du anlita honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...