Jump to content
Annons

Hur stabilt etc. är M-Audio ProFire 2626?


Romarn

Recommended Posts

Lurar på att skramla ihop till ett kort med många ingångar är M-Audio 2626 att rekommendera?

Vad finns annars som är billigt? Vi har det inte direkt fett med stålar i bandet.

http://www.ordermusic.se/produkter/studio/ljudkort/firewire/profire-2626

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ni möjlighet att skramla ihop 900:- till så rekommenderar jag gärna detta:

http://www.ordermusi...e/saffire-pro40

Jag har kört det en hel del och har varit väldigt nöjd..

Ja men det är väl bara 8 ingångar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni möjlighet att skramla ihop 900:- till så rekommenderar jag gärna detta:

http://www.ordermusi...e/saffire-pro40

Jag har kört det en hel del och har varit väldigt nöjd..

+1

Har samma kort och det har visat sig vara otroligt stabilt (både i hemstudion och ett par gånger ute på fältet).

Tyvärr blir man lätt lurad när det i beskrivningen står tex "26 ingångar och 26 utgångar...", vilket inte betyder samma sak som 26 kanaler in/ut.

Håller med!

Det är en mycket bra brasklapp BluesBoy kommer med här!

I många fall beskrivs dessa multikanalskort som små underverk med "20 I/O!" men då måste man ta i beaktande att företagen ofta räknar med även exempelvis S/PDIF som in- och utgångar. Lurigt ja kanske smutsigt men helt legitimt då de inte utlovar, precis som BluesBoy också sa, 20 analoga ut- och ingångar.

Låt mig exemplifiera med den här bilden, som visserligen handlar om ett annat Focusrite-kort (Pro 14) men som åskådliggör själva I/O-frågan på ett mer konkret sätt:

1080881406_ChannelCount.jpg

...i och med detta blir Pro14 ett 8(in)/16(ut)-kort.

Detta diskuterades i den här tråden.

Om du klickar dig vidare härifrån så har du fullständiga specs för Pro40.

Vänligen,

CHAE

Edith: lade till länk

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

+1

Har samma kort och det har visat sig vara otroligt stabilt (både i hemstudion och ett par gånger ute på fältet).

Håller med!

Det är en mycket bra brasklapp BluesBoy kommer med här!

I många fall beskrivs dessa multikanalskort som små underverk med "20 I/O!" men då måste man ta i beaktande att företagen ofta räknar med även exempelvis S/PDIF som in- och utgångar. Lurigt ja kanske smutsigt men helt legitimt då de inte utlovar, precis som BluesBoy också sa, 20 analoga ut- och ingångar.

Låt mig exemplifiera med den här bilden, som visserligen handlar om ett annat Focusrite-kort (Pro 14) men som åskådliggör själva I/O-frågan på ett mer konkret sätt:

1080881406_ChannelCount.jpg

...i och med detta blir Pro14 ett 8(in)/16(ut)-kort.

Detta diskuterades i den här tråden.

Om du klickar dig vidare härifrån så har du fullständiga specs för Pro40.

Vänligen,

CHAE

Edith: lade till länk

Aha ok! Vi skulle behöva helst 15 kanaler totalt. Men vi kan nöja oss med 12. Har tillgång till ett gammalt focusrite och ett nyare. Men de verkar inte gå att koppla samman heller då vi har en PC att spela in på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha ok! Vi skulle behöva helst 15 kanaler totalt. Men vi kan nöja oss med 12. Har tillgång till ett gammalt focusrite och ett nyare. Men de verkar inte gå att koppla samman heller då vi har en PC att spela in på.

Ah!

Hej (igen 😉 ),

mmm jag tror att vi slog fast i din andra tråd att det dessvärre inte gick att hooka up ert Pro 10 med Pro 40:an 🙁 Men som sagt; köp en mic-pre så är ni hemma.

BluesBoy väntar ju på en ADA8000 så den kanske skulle passa även er (plånbok)?

Det behöver ju inte vara just ADA800 det kan ju in princip vara vilkensomhelst, typ den här; SM Pro Audio PR8E. Är personligen inte så förtjust i just den men som du sagt innan så spelar ju budgeten in i ert fall.

I vilket fall som helst så får ni ju då 8 analoga in via Pro 40:n och 8 analoga till via den externa mic-pre:n.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah!

Hej (igen 😉 ),

mmm jag tror att vi slog fast i din andra tråd att det dessvärre inte gick att hooka up ert Pro 10 med Pro 40:an 🙁 Men som sagt; köp en mic-pre så är ni hemma.

BluesBoy väntar ju på en ADA8000 så den kanske skulle passa även er (plånbok)?

Det behöver ju inte vara just ADA800 det kan ju in princip vara vilkensomhelst, typ den här; SM Pro Audio PR8E. Är personligen inte så förtjust i just den men som du sagt innan så spelar ju budgeten in i ert fall.

I vilket fall som helst så får ni ju då 8 analoga in via Pro 40:n och 8 analoga till via den externa mic-pre:n.

Vänligen,

CHAE

Tackar åter igen för svar. Men är de lätta att sälja sedan tror du? Vi har ju bara ljudkortet till låns så efter inspelning har vi ingen användning av micpreampen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar åter igen för svar. Men är de lätta att sälja sedan tror du? Vi har ju bara ljudkortet till låns så efter inspelning har vi ingen användning av micpreampen.

Bra fråga hörrududu... Vete fan. Men iofs; folk kommer ju alltid att vara i behov av extra I/O så ja kanske... Kolla runt på Säljes-delen här på forumet, vend, Blocket etc och reka läget vet ja 🙂

Bara en liten fråga; vilket av korten har ni till låns? Är det Pro 40:n eller Pro 10:an?

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra fråga hörrududu... Vete fan. Men iofs; folk kommer ju alltid att vara i behov av extra I/O så ja kanske... Kolla runt på Säljes-delen här på forumet, vend, Blocket etc och reka läget vet ja 🙂

Bara en liten fråga; vilket av korten har ni till låns? Är det Pro 40:n eller Pro 10:an?

Vänligen,

CHAE

Pro 10:an är mitt egna och pro 40:an lånar vi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...