Jump to content
Annons

Pro Tools videos på Svenska


Mangemannen

Recommended Posts

Jag skulle vilja se hur man gör klick för klick. Jag kan ingen DAW alls kör digitalporta. Alla musikerkompisar är ännu dummare, de kan inte fatta en porta ens, så jag har ingen chans att lära mig nåt musikprogram.

Min erfarenhet av såna här videoS är att man antas kunna massor med grejer redan, att man haft alla tidigare versioner redan och pysslat med dem timmar varje dag i sen första versionen kom ut.

Det är väldigt enkelt 🙂 Det finns två sätt. I Pro Tools kan skapa ett klickspår automatiskt när man öppnar en session. Eller så kan man göra ett eget klickspår med en hårdvaru trummaskin, synth eller men en mjukvarusynth eller men tex vilken audiofil som helst som har en tydlig transient (attack).

En sån video kan jag absolut sätta ihop.Håll utkik på www.protoolsvideos.se nästa vecka

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoj igen!

Jag skulle vilja ha en video om hur man loopar inspelningar och var de olika alternativen hamnar. Olika tagningar alltså.

Har precis bytt från Logic som sagt och den funktionen var grymt bra där.. Finns det något bra alternativ?

Mvh Emanuel

Detta var ett bra tips! Tack. En sån video ska jag fixa.

Det är väldigt smidigt i Pro Tools och inte så svårt att få igång ett arbetsflöde som är snabbjobbat. Håll utkik på www.protoolsvideos.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se hur man gör klick för klick. Jag kan ingen DAW alls kör digitalporta. Alla musikerkompisar är ännu dummare, de kan inte fatta en porta ens, så jag har ingen chans att lära mig nåt musikprogram.

Min erfarenhet av såna här videoS är att man antas kunna massor med grejer redan, att man haft alla tidigare versioner redan och pysslat med dem timmar varje dag i sen första versionen kom ut.

Hallå Guitar Nilsson

http://www.protoolsvideos.se/videokategorier/video/grundkurs/

Kolla där! Du behöver inte vet nåt innan och du kommer lätt lära dig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var ett bra tips! Tack. En sån video ska jag fixa.

Det är väldigt smidigt i Pro Tools och inte så svårt att få igång ett arbetsflöde som är snabbjobbat. Håll utkik på www.protoolsvideos.se

Kul att du är så lyssnande till förslag!

Grymt bra sida, ligger längst fram i min bokmärkeslista! 🙂

//Emanuel

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde46 (oregistrerad)

Hur menar du exakt? Hur man mickar upp och spelar in eller menar du hur man lättast jobbar i PT med tex flerspårs insp, playlists osv?

Japp hur man lättast jobbar med flerspårsinspelningar, playlists, omtagningar, punch in/out osv

och om man har hårdvara till det, hur man sätter upp hörlursbussar till de olika musikerna

more me..mer bas på basen osv, vil ha delay/reverb på sången etc...

Redigerat av Ludde46
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp hur man lättast jobbar med flerspårsinspelningar, playlists, omtagningar, punch in/out osv

och om man har hårdvara till det, hur man sätter upp hörlursbussar till de olika musikerna

more me..mer bas på basen osv, vil ha delay/reverb på sången etc...

Det ska jag absolut fixa en video på! Blir nog två olika, en för insp och en för hörlursmix.

Tack för ett bra tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde46 (oregistrerad)

Det ska jag absolut fixa en video på! Blir nog två olika, en för insp och en för hörlursmix.

Tack för ett bra tips.

Sjysst 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde46 (oregistrerad)

Sidan är Bokmärkt, ligger nu bland favoriter!!

Kanske begär man för mycket, men

En annan Video, skulle kunna vara hur man mastrar enkelt I PT

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Lite brist på tid dom senaste veckorna har tyvärr bidragit till noll uppdateringar på siten. Men det kommer mer videos. Tills dess håll till godo men några kortkommandon som ni kanske inte har koll på.

Dagens tips

Och som sagt, tveka inte på att komma med förslag på videos ni vill se.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Hallå Alla

Tyvärr så har jag inte haft tid att uppdatera sidan med nya videos på ett tag. Sorry for that. Men det ska bli bättring. Kom gärna med förslag på vad ni skulle vija se.

Under tiden kan ni gå in och lägga till protoolsvideos.se som RSS Feed så ni inte missar när det kommer en ny video på siten.

Ha en bra sommar alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! hur går det? 🙂

Ett tips (om möjligt) till framtida videor är om man kan sortera bland "mapparna" i pluginslistan? 🙂

Hej Naymari

Vad jag vet så den enda sorterings möjligheten som finns är om man går till Setup / Preferences, där kan man välja "Organize Plug-In menues by:" Välj Kategori eller Tillverkare eller båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...