Jump to content
Annons

Vart ska jag köpa min Schecter C-1 BlackJack?


Terror

Recommended Posts

Annons

kolla vend.se eller blocket. Annars kan du ju prova söka på prisjakt eller price runner för att hitta bästa nypriset 🙂

Jo har kollat runt lite. Glömde skriva att det inte BARA handlar om pris, utan vilket ställe som har bäst service, eller rättare sagt vilka som är bäst pålitliga om man säger så 🙂 men tack ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla 4-sound och jam också. ofta skilljer det inte så mycket från tex thomann. då får du den intornerad också dels när du köper och sedan en gång till några månader efter. Du får känna på gitarren och vet att det är ett bra ex. du får.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo har kollat runt lite. Glömde skriva att det inte BARA handlar om pris, utan vilket ställe som har bäst service, eller rättare sagt vilka som är bäst pålitliga om man säger så 🙂 men tack ändå!

Personligen favoriserar jag ordermusic-kedjan och "oj oj oj ser man på"! och väljer numera alltid att köpa från dem; billiga, snabba leveranser och en otroligt hjälpsam kundtjänst om nu någonting skulle vara galet eller inte passa 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle köpt den på 4sound-intonerad och klar-inga x-tra kostnader tillkommer och så kan man ju testa instrumentet först

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla 4-sound och jam också. ofta skilljer det inte så mycket från tex thomann. då får du den intornerad också dels när du köper och sedan en gång till några månader efter. Du får känna på gitarren och vet att det är ett bra ex. du får.

Och om det skiljer mycket kan du alltid påpeka det. Säg att du hellre handlar av dem i butiken men att prisskillnaden i det här fallet är lite för stort.

Och att provspela gitarren innan man betalar känns tryggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som nämnt tidigare, ordermusic-kedjan är riktigt bra här i sverige. Det bästa är ändå att gå till en fysisk butik, det är sällan det skiljer många kronor mellan butiken och tysken när man väl frågar, och garantier & returer blir så mycket enklare när man kan gå tilllbaka till butiken om det skulle vara något krångel. Intonering & justering brukar bjudas på om det är instrument-inköp dessutom.

Närmaste order-music-affär för mig är musikcentralen i växjö. Har alltid fått riktigt bra priser, det har inte skillt många kronor från tysken, och servicen är bra.

Helges håla är ju också en favoritbutik när det gäller elgitarrer, janne the guitarhealer fixar till gitarren superbt. Köpte senast min ibanez från just helges håla för samma pris som tysken och fick en intonering & justering på köpet, han slipade t.o.m bandstavarnas kanter för de var lite vassa. Fick i handen en mycket väljusterad gitarr som kändes betydligare dyrare än vad den var.

Instrument ska man köpa i butik, det tycker iaf jag! Har köpt mycket från thomann, men inga instrument, där går gränsen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...