Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan jag är ny här, och har ingen aning om det är rätt kategori? men i allafall

har fått hem min mick : Se electronics , nånting med 20 xp . DEN FUNKAR INTE!

Nånting är grovt fel, försökte spela in men det brusar så in ihelvete! , och nu när jag ska spela in låter inget alls, jag tror inställniungarna på mixern är rätt , har denna mixer: Mixer Behringer XENYX 502

behöver hjäälp

Annons
Postat

Hehe aså, jag är heeelt iinte bra på sånthär, men jag kan inte se nån sån knapp, kan ju säga vad det står på alla vrid grejjer osv;

Gain , Bal , EQhigh12kHz , Level 2/3 . Low80hz, en till BAL. Pan ( med en liten röd grej på ) , Level 1, Level 4/5 , Phones , Main mix

Postat

Kollade en bild och den har ingen sån switch. Men mikrofon/XLR-ingången har fantommatning. Använd en sån sladd. Alltså en xlr-kabel, en sån där med tre piggar om du hajar.

Okej , för jag har en sladd med tre piggar på , som är från micken och går direkt in i mixern!

Postat

Jag har precis googlat på din mixer och vad ja kan se så har den inte +48v eller phantompower(phantommatning) så det är nog det som är problemet.

Nä den hade ingen knapp men är visst ändå fantommatad. Citerar Thomann:

"BEHRINGER XENYX 502

Behringer Xenyx 502 - 5-channel mixer, 1 mic input with phantom power (without Switch), 2-band thomann EQ, 2 stereo line inputs, master out (jack), 2-track in/out, headphones out, external power supply. Dimensions: 47/37 x 134 x 177mm. Weight 0.55kg"

Postat

Okej , för jag har en sladd med tre piggar på , som är från micken och går direkt in i mixern!

Okej. Det kan vara fel på sladden eller tråkigt om det är micken. Kan du testa hos nån kompis månne. Det ska vara piggar i ena änden av kabeln till mixern och tre hål i den andra där micken sitter.

Postat

Japp sån sladd har jag , alltså med tre piggar in till micken och ut, den här sladden var rekomenderad till denna mick-. Känns oerhört tråkigt om nått är sönder då jag väntat länge på den

Postat

Ja attans trist. Hoppas det ordnar sig! Du sa att den brusar mycket? Kan vara mixern. Prova sänk gain lite och höj på den vita knappen längst ner på kanalensamt mastern istället. Joxa på!

oj fel, menar att sladden har tre hål i ena ochj tre piggar i andra

Ja då är det rätt sladd.

Postat

sitter här och joxar haha , mastern vilken var det , asså ursäkta mig jag skäms, är sjukt dålig på sånthär

Postat

ahaa sorry 😛, Men det känns som att det är jag som gjort nått fel , föer när den kom så funkade den som den skulle, men nu så funkar den inte alls, den har inte liksom ramlat i marken ellernått.. men jag vet inte

Postat

hmm nu hörs liite ljud faktist, men däremot går det ej att spela upp , det står såhär: fel vid start av ljudenhet , var vänlig kontrollera inställningar på enhetens utgångar och samplingsfrekvens

Postat

Koppla bara in ett par hörlurar i mixern och testa sedan att gapa lite i micken, så blir det lättare att konstatera om micken och mixern funkar.

Fel på ljudenhet har med datorn eller ljudkortet att göra, så det är ett annat problem...

Ta ett problem i taget.

Postat

nämen titta, jag fick igång de!!! men underligt.. jahg tog bort den från stativ för att ja , de lättare att hålla i den osv.. o nu funkar den :s

Postat

Koppla bara in ett par hörlurar i mixern och testa sedan att gapa lite i micken, så blir det lättare att konstatera om micken och mixern funkar.

Fel på ljudenhet har med datorn eller ljudkortet att göra, så det är ett annat problem...

Ta ett problem i taget.

skulle gärna kopplat in hörlurarna i mxern om det hade funnits nånstans att stoppa in den hehehe

Postat

Ljudet är igång nu, men det är sjukt oklart, asså, det låter inte snyggt alls som det gjorde i början, dock var det skit mycket brus då

Postat

har fixat allt nu , allt funkar som de ska, efter typ... 5 timmars juxande:P nä inge troll här inte. Rappare e jag 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.