Jump to content
Annons

Automap 4 till Novations kontrollenheter, kasst!


Virvelvind

Recommended Posts

Vad är dealen med Automap egentligen, jag tycker det blir sämre och sämre för varje ny version? Testar nya version 4 till min Nocturn nu men jag funderar starkt på att ta bort den och köra 3.7 istället. Egentligen vill jag köra 3.3 eller 3.4 men då tappar jag stödet för VST3-pluggar.

Alltså, först i version 3.5 tar de bort det mycket praktiska extra verktygsfältet i underkanten av varje plugin-fönster, där man kunde välja direkt under pluggens GUI om den var aktiv i Automap eller inte, samt sätta den i learn-mode. Och nu i version 4 tar de bort hela fönstret som visar vilken ratt och knapp som styr vad! Istället får man en liten popup när man väl rör vid en ratt. Ska man chansa sig fram om man har för många olika pluggar för att hålla allt i huvudet då eller? Fattar inte riktigt hur de har tänkt. (Man kan iofs öppna editor-fönstret och se vad som styr vad, men det tar fokus från DAW:en, går inte att ha "always on top" och går inte att ändra storlek på.)

Tänker jag fel, nån som använder Automap 4 och uppskattar det? Kanske verkar det vettigare till nån annan kontrollenhet än Nocturn?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...