Jump to content
Annons

Ny på forumet, "gammal i gemet", nya utmaningar!


Shuya

Recommended Posts

Hej!

Då var det dags för mig att bli medlem här till slut efter en massa nosande runt olika ämnen och frågor.

Jag är 28 år gammal, lirat punk (som alla andra musiker? 😉), rock, metal, hardcore men har på senaste tiden snöat in totalt i den elektroniska musikens värld pga att rockmusik överlag börjar kännas aningen förutsägbar.

Jag sitter och rattar i Logic och håller på att lära mig alla grunder, trix och grejer. Det här med synthar, LFO:s, envelopes och annat är väldigt nytt men jag känner att man lär sig ganska så snabbt bara man sätter sig ner och börjar ratta lite.

Hur som helst!

Kul att ha blivit medlem här och jag ser fram emot många roliga, intressanta och förvånande diskussioner om allt från ergonomiska sitt-ställningar till ljudvågor och akustik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen. E-type började någorlunda likt precis dig Shuya så vem vet, kanske kommer ditt artisnamn att vara lika välkänt som en viss Jaguar inom en inte alltför avlägsen framtid?!

Kör så det ryker och gör din egen grej! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacktack! Jag ska nog trivas här!

Välkommen...men usch vilket musikaliskt snedsteg, hehe! 😛

Haha, jo det har jag fått höra några gånger nu av mina bekanta. 😛

Men huvudsaken är ju att man har kul med det man gör och jag stänger inga dörrar....än 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen, alltid kul att testa olika typer av musik. Hoppas du hittar tillbaka till punken du är ju fortfarande ung. själv har jag lyssnat på punk i 32 år nu och inte tröttnat ännu. 😄

har du lirat i nått punk hc band man kanske hört talas om? själv har jag lirat i Martial mosh och dissober.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

välkommen, alltid kul att testa olika typer av musik. Hoppas du hittar tillbaka till punken du är ju fortfarande ung. själv har jag lyssnat på punk i 32 år nu och inte tröttnat ännu. 😄

har du lirat i nått punk hc band man kanske hört talas om? själv har jag lirat i Martial mosh och dissober.

Lite sent svar här men men.....

Har tyvärr inte hört talas om något av dina band :/ Men jag är å andra sidan totalt värdelös på det där med att komma ihåg bandnamn 😄 haha

Jag lirade bas i ett band som hette Grudge. Värdelös musik och kunnighet, men sett som första (någorlunda seriösa) band i karriären gick det väl ganska okej. I "Sörlings Svinstia" i CloseUp utnämndes Grudge och Boråsbandet Rentokiller till Sveriges hardcores framtid.

Kan ju sägas att vi smågrabbar va ganska uppspelta för det där 😄

Sen lirade jag trummor i Miss Mofet. Kan nog beskriva det som noisecore/metal kanske. Är så kass på det där med genres, men ändå 🙂

Miss Mofet @ Facebook: https://www.facebook.com/missmofet Ligger lite låtar där, ska även finnas en myspace har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...