Jump to content
Annons

Ackustisk myspop? Uppdaterad


Recommended Posts

LÅTNAMN: Johanna

ARTIST/GRUPP: Jonny Eklund

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:30

KOMPOSITÖR: Jonny Eklund

PRODUCENT: Jonny Eklund

EV. MEDVERKANDE: Bara jag

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.3 mb

STATUS: Nästan färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/bands/2/jonnyeklundmusic.htm

Vore kul att höra vad ni tyckte!

Redigerat av JonnyEklund
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker sången är ganska otydlig, lite väl svårt att höra vad som sjungs. Se till att höja ljudet på klabbet också, väldigt lågt just nu.

Annars tycker jag personligen att det var en ganska tråkig låt, ingen riktigt känsla som jag kunde ta på i den. Vissa passager var trevliga, men det mesta lät mest osammanhängande. Men inte riktigt min musikstil allmänt kanske, så nån mer insatt får gärna ge en vettig kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som du hade en ganska löst sammanhållen skiss innan du spelade in detta. Sången och ffa andrastämman känns trevande och sökande. Ibland går låten ner för räkning för att sen resa sig vid nio, om du förstår hur jag menar. Lyssnade lite snabbt på de andra låtarna du har lagt ut och du har ett helt eget sound, bara det ett stort plus. Nån liten gnutta Extreme (More than words) i detta alster ändå?

Jag gillar ändå stämningen i den här låten och allt måste inte låta så jäkla polerat. Ackordföljden är stundtals halsbrytande och spännande oförutsägbar. Du verkar väldigt fri i ditt musikskapande men metronomstöd och säkrare tonkontroll kommer man nog inte ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jätte mycket för feedbacken!

Jag vet! Det pinsamma med metronom grejen är att jag inte har några bra lurar just nu.. Så jag spelar in och har medlyssning i högtalare.. = Läckage.. :rolleyes: Men men..

Jag ska ordna sånt.

Det är en skiss på många sätt.. 🙂 Ska ta om sången. Jag är ingen sångare egentligen.. Men om man jobbar tillräckligt mycket med den så tabbar man sig mindre och mindre.. 🙂

Nu ska jag jobba vidare på den.. 🙂

Tack ännu en gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska ta bort wetness på reverbet.. Har haft lite för mycket där.. Håller med! Mina högtalare färgat ljudet något så extremt.. Men ska köpa mig ett par bra lyssningslurar snart.. 😉 Då kommer jag höra mer.. Det är galet kul att sitta och leka.. Har bara haft de här prylarna i någon månad.. 🙂 Sitter fortfarande och försöker lära mig hur fan allt funkar lixom.. Är ju bara en simpel 18 årig gitarrist egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag uppdaterat den.

Jag har satt en stereospread effekt på ackustiska gitarren. Satt på en kompressor på den också. Sen har jag tagit om sången. Dragit ner på wetness i reverbet. Tagit bort så att reverbet inte sänker volymen på hela låten.

Säg vad ni tycke rjag ska ändra nu. 😳

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...