Jump to content
Annons

RME AIO


Soxic

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)

Läser man på gearslutz så är ju inte behringer vatten värt.

Gearslutz har många medlemmar som postar. Det är bara en bråkdel av dom som vet vad dom pratar om så man ska inte tro på allt man läser där.

Lyssna på B1031A och gör en egen bedömning om du känner att du vågar lita på dina egna öron. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alrighty, säg att jag köper ett par monitorer. Jag måste ju kunna kontrollera volym och lyssna genom hörlurar, antar då att jag behöver en mixer då. Jag har dessutom en extern micpreamp som jag vill använda, hur kopplar jag denna till mixerbordet då utan att det blir preamp på preamp så att säga då mixerbordet förmodligen har ett inbyggt preamp.

Kan tänka mig denna mixer som fått bra kritik: http://www.thomann.de/se/mackie_402_vlz3.htm

Men den saknar AUX-port, som kanske behövs för en extern micpreamp?

Kanske bättre då med denna?

http://www.thomann.de/se/mackie_802_vlz3.htm

@Analogfreak:

Anledningen till att jag fick intresse för Yamaha HS50 är för att jag efter någon månads googling tyckte att den verkade passa mina behov bäst och att de fått mycket bra kritik och så vanskligt dyra är dom inte heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver du en mixer...?

Om du har ett ljudkort med de funktioner som behövs (micpreamp in, hörlurar ut, line ut för monitorerna etc), så är en mixer oftast en onödig utgift. För att få en separat kontroll till monitorerna (om volymkontrollen på ljudkortet inte är tillräckligt lättillgängliga eller om den inte styr det analoga ljudet, utan reducerar bitdjupet), så kan du skaffa exempelvis en SM Pro Audio NanoPatch till den biten.

Har du redan en extern micpreamp så kopplar du in utgången från den på en lineingång på ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...