Jump to content
Annons

Den här ska vara här


BurninSven (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Jag har och kör (beroende på vad jag ska göra och vilken dator jag kör på för tillfället) Safari, Chrome, Firefox och Opera. Ett program/plugin som tex goggle hangouts funkar bäst med olika webläsare på mina datorer så jag måste välja. På en med snow leopard 10.6.8 så är det firefox som gäller men på den andra med Lion 7.2 så är det safari så det är lite konstigt (men sant). När jag hyr film från headweb och kör på min mediadator med Lion 7 så får jag testa vilken som verkar funka bäst för dagen men Opera kan vara ett ganska säkert kort.

Till exempel på streamingsiterna som jtv, livestream, blogtv och tikilive etc etc kan du få bort reklamen med en adblocker till viss del men det som visas i själva rutan i typ 20 sekunder när man går till en ny kanal går inte att stänga av. Inte ens ljudet även om du mutar det!

Jag är ju mest på dom siterna och kollar live musik eller sänder själv och det enda sättet att få bort reklamen helt där är att bli Pro dvs betalande medlem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte heller reklam, Sven, men så länge vi nyttjar en väldig massa tjänster som vi inte betalar ett öre för så går det inte att komma ifrån den helt. Varför inte istället fokusera på allt du får ut av alla de här gratistjänsterna, forumet inkluderat, och blocka den annonsering du kan så det inte blir för mycket? Det kanske även ligger en poäng i att välja siter med mindre annonsering, annars slåss du ju bara mot väderkvarnar om man säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det är en myt att det är gratis jag personligen betalar i alla fall ganska mycket för att kunna använda internet likaså för TV. På TVn är det dessutom ett mörker utan like då det under stora delar av dagen är sändningsuppehåll på ibland 10 kanaler samtidigt. Sen filmerna dom visar går ju hela tiden i repris och ibland kommer dom upp på en annan kanal och går även i repris där ett gäng gånger. Varje bolag har sitt utbud och på ingen kan du få alla du vill ha då det är nåt slags monopol så vissa har inte vissa kanaler och fyller istället ut med ett gäng skräpkanaler som man inte kan välja bort. Men reklam finns det överallt och rikligt av det till och med och inte fan hjälper det 😄

Men man kan ju å andra sidan inte säga att det är ett minimum av reklam vi exponeras för, eller? Det är väl snarare tvärt om det är helt enkelt löjligt mycket och intensivt överallt. När till och med hockeyn inför powerbreaks mitt i matchen bara för att det ska spelas upp reklam och då även i stora mästerskaps turneringar som då rimligtvis redan är skattefinansierade på ett eller annat sätt då är det väl lite skumt.

Ta ett företag som Skype till exempel, det är helt gratis och jag kan ringa mina polare i staterna, england, australien, rumänien och belgien från min iphone med superbra bild och ljud även över 3g nästan varifrån som helst bara det finns täckning. Jag kan till och med snacka med brorsan som är i ghana och gör pop karriär med hygglig kvalité. Inte finns det nån reklam där och det verkar gå bra till och med så bra att MS köpte upp företaget. Förmodligen lever dom av att leverera en tjänst som är så bra att många faktiskt väljer deras betal alternativ.

Det kanske går lite på rutin det här med reklam och det är kanske dags att ta av skygglapparna. Den verkliga nyttan reklamen gör när det gäller att påverka resultatet i positiv riktning är nog bra mycket mindre än man tror. Men frågar du folk i reklambranschen så .........

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...