Jump to content
Annons

Bli Musiker/trubadur utomlands


G Bango

Recommended Posts

Jag har länge velat flytta utomlands( bara över hösten/vintern) typ till teneriffa.

Och då kan det vara bra med ett jobb av nåt slag, så därför undrar jag vad ni tror man kan tjäna om man typ lirar lite trubadur aktigt på en schysst bar vid playan.

när jag var i thailand o lira på en bar så erbjöd dom mej gratis boende ,gratis mat o dryck bara om jag lira på kvällen. dock inga pengar.

vet inte hur det är i teneriffa direkt så därför undrar jag om nån här har nån koll på det där!

tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gissar att villkoren skiljer sig rätt mycket mellan Thailand och Teneriffa (har inte varit på Teneriffa). Jag fick ett intryck att det var lite status, eller exotiskt, att ha en västerlänning (gärna långhårig som jag var då) spelandes. Jag blev ibland uppbjuden på scen om nåt band spelade men avstod då jag är rätt kass. I Malaysia blev jag fotad med en hel skolklass - en i taget - men där är det nog rätt ovanligt med långt blont hår.

...Men detta var vanligare i de turistfattiga områderna.

På Teneriffa så kommer du knappast betraktas som en sevärd rymdvarelse. En fattig spelman kommer kanske till och med bli betraktad som en opålitlig luffare.

...Så se till att ha reskassan iordning. Kolla också hur det är med arbetstillstånd om du blir servitör eller ngt annat. (Kan du språket då Engelska kanske inte räcker?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har länge velat flytta utomlands( bara över hösten/vintern) typ till teneriffa.

Och då kan det vara bra med ett jobb av nåt slag, så därför undrar jag vad ni tror man kan tjäna om man typ lirar lite trubadur aktigt på en schysst bar vid playan.

när jag var i thailand o lira på en bar så erbjöd dom mej gratis boende ,gratis mat o dryck bara om jag lira på kvällen. dock inga pengar.

vet inte hur det är i teneriffa direkt så därför undrar jag om nån här har nån koll på det där!

tacksam för svar.

Hej

Oavsett vilket land du åker till så lär dig lite av det språket som talas där. Kolla vilken kultur och seder landet har så du inte bryter dom.

Tex det kanske inte är så aktuellt att åka till syrien eller iran och sätta sig och spela ive been looking for freedom av david hasselhoff på deras lide parade. Kolla med Svenska bartenders som åker ner om du kan hyra en sängplats hos dom. Ha alltid sparade pengar så du kan lämna landet fort om något skulle hända

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

ja asså självklart så kommer jag ha en redig reskassa med mej, men tänkte bara att det skulle va kul om man kunde tjäna in lite cash på ett jobb som man gillar, men det blir väl annars bartender, servitör, bla bla nåt sånt.

men gratis bira brukar vara lätt o få om man hittar nåt ställe, men pengar kanske blir lite svårare somsagt.

tack för svaren!

btw jag är ingen musikerluffare som bara åker med en "ryggsäck o en gura" o hoppas på det bästa 😛

Redigerat av G Bango
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...