Jump to content
Annons

Problem med mixerbordet


DannyDisorder

Recommended Posts

Har fått problem med mitt mixerbord efter en flytt..

Sitter med ett Behringer Xenyx 2222FX. Flyttade idag till ny lägenhet, la mixerbordet snyggt i en kartong och begav mig av.

Packade upp det idag, kopplar in, märker hur den högra "parametern" (?) är helt död på högre när jag höjjer på main mix, men den vänstra visar som vanligt. Har jag låg volym på den högra så ser man 2-3 punkter.. DOCK fungerar ljudet helt perfekt.

Jag dammsög mixerbordet lite försiktigt innan, med ett munstycke ungefär som en borste - kan jag ha skadat något då?

En annan fråga:

Har kopplat Sub-group Channel till ingången på mitt ljudkort (Delta 2496), och ljudkortets utgång Stereo Aux Returns. När jag kopplar in min mikrofon (MXL 990) så får jag sjukt låg volym, både i hörlurarna och när jag spelar in, får höjja alla volymknappar jag hittar på mixerbordet plus gain till MAX (ska jag äns röra gain med en mikrofon som behöver fantommatning?)..

Var ett tag sen jag spelade in med detta mixerbord, kan det vara så att det blivit defekt? Allt som kommer FRÅN ljudkortet hörs dock normalt.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...