Jump to content
Annons

Stort elgitarrljud


april second

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)
Jag vet förresten inte om man kan ta bort tyget framför elementen eller om det är fastsatt "permanent". Nån som kan Fender Twin? Det är en 70-talare...

På den twin reverben jag mikade upp förut fanns det inget nät så jag antog att det gick att ta bort men nu blev jag ju osäker ... ring och kolla med nån musikaffär eller dylikt innan du börjar slita 🙂

😎 den bör man nog låta sitta....

K#majAb .... den var rolig 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MrPhil (oregistrerad)
En alltför distad gitarr förlorar så mycket detaljer och strängseparation vilket gör att den just kan upplevas som "liten".

Såå sant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok! Ska prova det! Är det inte nån risk att man pajar stormemransmickarna om man ställer dom så nära? Eller tål dom så högt ljudtryck? Ska det vara njurar alltihop förresten? Eller ska det vara kula på ambiensen kanske? Dom mickar jag har nu är en röde NT-1000, en ADK a-51s och en ADK a-51 st (som går att ändra karaktäristik på). Funkar det med dom tror du?

prova MS stereo om du har en figure 8 mic

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Hej jag ska själv spela in en fet nedsänkt Overdrivad gitarr idag

passar ms57 och en studio project B1 ?? (och pallar B1:an ??)

+ kan man ha andvändning av sin akg D112 ??

kan inte säga nåt om B1:an, men visst kan du använda 112:an. Komplettera sm57 för diskant med 112:an för det lite mer basiga. kan nog bli bra.

Egentligen är det ju bara att prova. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...