Jump to content
Annons

Hi Hat problem Roland TD-9 och EZ Drummer


Jesso

Recommended Posts

Hej,

Kör ett Roland TD-9 digitalset med EZ Drummer, men får inte pedalen att fungera som den ska. Öppna/stäng funktionen verkar inte finnas, hi-haten är stängd hela tiden kan man säga. Läste något om att funktionen inte finns, eftersom EZ Drummer inte är gjort för ett digitalt trumset i första hand. Kanske en uppgradering som behövs? Någon som fått det att fungera? Fungerar det på Addictive Drums?

Tack!

Mvh Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
Annons

Hej

Jag undrar samma fråga har ez drumer men funderar på att köpa storebror eller AD.

Med vänlig hälsning, Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu använder jag SD, SSD, AD och de andra med ett kit. Men tidigare använt EZ-drummer på precis samma sätt utan problem. Man kan öppna och stänga hi-hat där också med midi-kommandon. Gjorde t o m detta med min gamla Alesis Pad och två sustainpedaler om man var på vift.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men om man köper t ex AD har jag hört att man kan man välja mapping i programmet och allt är färdigt och funkar direkt? På mitt Alesis funka allt klockrent med EZ men Roland td9 som jag köpte nyss har v11 hihat och det funkar inte klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men om man köper t ex AD har jag hört att man kan man välja mapping i programmet och allt är färdigt och funkar direkt? På mitt Alesis funka allt klockrent med EZ men Roland td9 som jag köpte nyss har v11 hihat och det funkar inte klockrent.

Möjligt att du kanske får stänga av eller sätta på någon funktion i din Rolandmodul då, för jag ser ingen anledning till varför V11 inte skulle fungera lika bra som andra hats. Att kunna öppna och stänga är sällan några problem och rätt grundläggande. Ja, du kan välja mapping i AD, och de flesta andra program, men det finns oftast också en midi-learn-funktion så att man kan mappa om väldigt smidigt och spara som en preset. Så även i AD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt att du kanske får stänga av eller sätta på någon funktion i din Rolandmodul då, för jag ser ingen anledning till varför V11 inte skulle fungera lika bra som andra hats. Att kunna öppna och stänga är sällan några problem och rätt grundläggande. Ja, du kan välja mapping i AD, och de flesta andra program, men det finns oftast också en midi-learn-funktion så att man kan mappa om väldigt smidigt och spara som en preset. Så även i AD.

Hej och tack stämmer efter att läst manual lite noggrannare hittade jag i midisetting på modulen där till och med td9 fanns med en ändring man gjorde. nu funkar det som man vill:)

Klart lite besviken är man på EZ-drummer när man hör Rolands egna ljud, det blir till skaffa bättre trumplugg:)

Ha det gott //Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...