Lars Olvmyr Postat 7 augusti 2011 Postat 7 augusti 2011 Hej Jag jobbar för Epidemic som musikproducent och skulle gÀrna vilja höra lite om t ex hur vanligt det Àr att fÄ "request fix" pÄ sina verk. Jag har en del problem med att t ex inte cymbalerna ringer ut och det funkar ju inte.
kuronekoyamato Postat 26 augusti 2011 Postat 26 augusti 2011 (redigerat) ... Redigerat 2 december 2011 av kuronekoyamato
Criss David Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Hej, kuronekoyamato Trist att du kÀnner pÄ det sÀttet. Jag tror inte att alla de upphovsmÀn som har valt att samarbeta med oss hÄller med dig. Till alla som Àr intresserade av att arbeta tillsammans med oss ger vi en stor mÀngd information (innehÄllande bl.a. Information om ersÀttning och fullstÀndiga avtal). DÀrefter beslutar de om de Àr intresserade av att samarbeta med oss eller inte. Vi försöker aldrig dölja att ES Àr ett vinstdrivande bolag och att det Àr viktigt för oss att försöka tjÀna pengar. Det Àr en förutsÀttning för att vi skall kunna betala upphovsmÀnnen. Att detta dÀremot skulle innebÀra att vi inte bryr oss om de upphovsmÀn som vi arbetar med Àr helt enkelt fel. Vi arbetar mycket hÄrt för att de skall vara nöjda och vilja fortsÀtta arbeta med oss genom att ha bra ersÀttningstrappor, events och en chans att fÄ feedback frÄn nÄgra av branschens bÀsta producenter. Detta passar kanske inte dig men det finns vÀldigt mÄnga duktiga musiker och kompositörer som Àr vÀldigt nöjda att de arbetar med oss och vi tÀnker jobba hÄrt för att de ska fortsÀtta vara nöjda. Mvh Criss David
Teo Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 On 2011-09-12 at 18:38 sa Die Hard: Lars=Criss? +1
FabianKempe Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 On 2011-08-26 at 16:36 sa kuronekoyamato: Grattis. ES utnyttjar din musik pÄ din bekostnad. Om jag vore dig hade jag gÄtt ur ES omedelbart. Jag vet en snubbe som jobbar för ES som inte har skrivit hÀr han Àr nöjd och tjÀnar cash, vad Àr problemet?
magnus83 Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Kan inte prata av egen erfarenhet Men min svÄger jobbar för ES och Àr mycket nöjd med det. Till frÄgan - SvÄgern min fÄr ocksÄ en hel del "fix" att göra innan han fÄr lÄtarna godkÀnda. Men att det har gjort honom till en bÀttre musiker och tÀnker pÄ ett helt annat sÀtt Àn han gjorde innan. SÄ fix Àr nog bara bra att fÄ ibörjan innan man kommer in i "TV musik" tÀnket.
Charles Sterntorp Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 On 2011-08-07 at 14:41 sa Lars Olvmyr: Hej Jag jobbar för Epidemic som musikproducent och skulle gÀrna vilja höra lite om t ex hur vanligt det Àr att fÄ "request fix" pÄ sina verk. Jag har en del problem med att t ex inte cymbalerna ringer ut och det funkar ju inte. vad menar du med att inte cymbalerna ringer ut?
debatt Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 On 2011-09-12 at 20:27 sa Charles Sterntorp: vad menar du med att inte cymbalerna ringer ut? De klipps av, som en gateeffekt.
Erik dP Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Om man Àr sÄ duktig att göra snygga arr sÄ att ES köper dom för 606kr sÄ Àr jag rÀtt sÀker pÄ att det finns rÀtt mÄnga pÄ forumet som gÀrna betalar 607kr för att nÄgon ska göra en snygg bakgrund till deras lÄtar. Jag sjÀlv tex kan hÄlla pÄ i tvÄ veckor och det lÄter fortfarande skit - och dÄ Àr 600kr rÀtt lite i sammanhanget.
Lars Olvmyr Postat 13 september 2011 TrÄdstartare Postat 13 september 2011 Jag vill förtydliga mitt tidigare inlÀgg som hade rubriken nykomling. Jag heter Lars Olvmyr och jobbar pÄ ES. Jag arbetar som musikproducent pÄ Epidemic Sound sedan ca 3 mÄnader. Jag mÄste sÀga att jag trivs mycket bra med ES. Jag fÄr feedback pÄ mina verk och utvecklas som musiker hela tiden. Vad betrÀffar kritiken av ES sÄ förstÄr jag inte alls vad som ligger bakom. Det Àr inte fult att tjÀna pengar och ES har alltid varit glasklara betrÀffande vad som gÀller. Dessutom sköter de sig helt perfekt vad betalning av verk betrÀffar.Vad gÀller cymbalerna som tydligen har varit pÄ tapeten sÄ beror det helt enkelt pÄ att jag anvÀnt för dÄliga samplingar och inte varit tillrÀkligt observant pÄ detta. Lars Olvmyr
nikko Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 On 2011-09-13 at 17:39 sa Lars Olvmyr: Jag vill förtydliga mitt tidigare inlÀgg som hade rubriken nykomling. Jag heter Lars Olvmyr och jobbar pÄ ES. Jag arbetar som musikproducent pÄ Epidemic Sound sedan ca 3 mÄnader. Jag mÄste sÀga att jag trivs mycket bra med ES. Jag fÄr feedback pÄ mina verk och utvecklas som musiker hela tiden. Vad betrÀffar kritiken av ES sÄ förstÄr jag inte alls vad som ligger bakom. Det Àr inte fult att tjÀna pengar och ES har alltid varit glasklara betrÀffande vad som gÀller. Dessutom sköter de sig helt perfekt vad betalning av verk betrÀffar.Vad gÀller cymbalerna som tydligen har varit pÄ tapeten sÄ beror det helt enkelt pÄ att jag anvÀnt för dÄliga samplingar och inte varit tillrÀkligt observant pÄ detta. Lars Olvmyr Om du fÄr mycket fix eller inte förstÄr nÄgot sÄ Àr det enklaste att maila eller ringa din handledare och reda ut saken!
Lars Olvmyr Postat 13 september 2011 TrÄdstartare Postat 13 september 2011 Naturligtvis har jag kontakt med min handledare men det vore intressant att höra hur andra musikproducenter har det.
Lars Olvmyr Postat 13 september 2011 TrĂ„dstartare Postat 13 september 2011 (redigerat) Ăr det sĂ„ att jag fĂ„r mer fix request Ă€n snittet eller? trots allt sĂ„ har jag fĂ„tt igenom merparten av mina verk men kĂ€nner fortfarande att jag kanske ligger för högt i fixrequest-statistiken Redigerat 13 september 2011 av Lars Olvmyr
BluesBoy Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Har ingen aning om antal fix request osv, men se det som erfarenhet/utveckling istĂ€llet för nĂ„got negativt. đ
Lars Olvmyr Postat 13 september 2011 TrĂ„dstartare Postat 13 september 2011 On 2011-09-13 at 18:35 sa BluesBoy: Har ingen aning om antal fix request osv, men se det som erfarenhet/utveckling istĂ€llet för nĂ„got negativt. đ Kul med positiva mĂ€nniskor tack för det inlĂ€gget
Lars Olvmyr Postat 13 september 2011 TrÄdstartare Postat 13 september 2011 On 2011-09-13 at 19:18 sa debatt: Vad betyder fix? NÀr man skickar in ett verk sÄ kan man fÄ det tillbaka med en kommentar om att fixa nÄgot som Àr fel t ex om ett klipp kÀnns fel eller nÄgot instrument Àr för högt eller lÄgt. Man fixar det och skickar in verket igen
Gardinen Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Jag har jobbat för ES sedan de startade 2009. Dock har jag lagt det hela lite Ät sidan nÀr jag fick fast arbete i vÄras. Planerar dock köra igÄng igen nu i höst. Men pÄ över 300 lÄtar jag han göra under den tiden, kanske det blev i snitt en eller tvÄ fix per mÄnad. Och ibland förstÄs fler. Men dÄ har man fÄtt sÄ pass tydliga instruktioner om vad som behövs fixas, att det i 95% av fallen blivit godkÀnt vid en komplettering.
fender__ Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Jag skulle ocksĂ„ vilja börja men har en bit kvar sĂ€ger dem. Det lĂ„ter för mycket demoproduktion just nu. Vill mest gĂ„ med för att kunna fĂ„ bra feedback och kunna utvecklas som producent samt sjĂ€lvklart lite extra cash Ă€r ju inte dĂ„ligt de heller đ Fick ni tjĂ€nsten direkt nĂ€r ni sökte? Just nu hĂ„ller jag pĂ„ planka massa lĂ„tar (alla instrumenten inte bara ta ut ackord) - detta för att fĂ„ bĂ€ttre överblick över hur en lĂ„t kan vara uppbyggd. Dem sa att jag hade bra ideer, det mesta var "pĂ„ god vĂ€g" men saknade det dĂ€r lilla extra. Sen sĂ„ hĂ„ller jag pĂ„ mixa för fullt nu (Pluggar pĂ„ halvfart musik och ljudproduktion dĂ€r vi just nu har audioteknologi dĂ€r vi kmr lĂ€ra oss mer om just mixning, bara det inte blir sĂ„nt jag redan har lĂ€rt mig nu) sen sĂ„ har jag böcker videoklipp osv osv inom just mixning sĂ„ man har lĂ€rt sig en massa. För övrigt tycker jag att den lilla feedback jag fĂ„tt rĂ€ckte för att jag ska "vakna upp". AlltsĂ„ innan sĂ„ tĂ€nkte jag inte sĂ„ mycket pĂ„ mixning, plankade aldrig lĂ„tar utan gjorde bara egna lĂ„tar, det jag tyckte var roligast helt enkelt. Detta gjorde att jag utvecklades vĂ€ldigt lite. Nu efter drygt 3 mĂ„nader kĂ€nner jag att jag lĂ€rt mig mer Ă€n pĂ„ 1 Ă„r nĂ€r jag bara gjorde egen musik. MVH Emir
Criss David Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 Vi letar stÀndigt efter fler upphovsmÀn som Àven producerar sin musik. Vi Àr intresserade av alla typer av genres som till exempel Latin (in the style of Ricky Martin), Electronic Dance (In the style of David Guetta), Drones, Marching band och Ballroom. Vi kan erbjuda dig att jobba sÄ mycket eller sÄ lite du vill och dessutom fÄ feedback pÄ dina verk frÄn nÄgra av Sveriges mest erfarna lÄtskrivare som tillsammans sÄlt mer Àn 60 miljoner sÄlda skivor. Du vÀljer sjÀlv hur du vill jobba. Vissa jobbar mindre, andra jobbar mer med möjligheten att faktiskt kunna fÄ leva pÄ sin musik och fÄ chansen att utvecklas i sitt lÄtskrivande. Kontakta: criss@epidemicsound.com
Die Hard (oregistrerad) Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 Du har redan skapat en trÄd dÀr du gör reklam för er. RÀcker inte det med den?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.