Jump to content
Annons

Otajt mix?


ramoand

Recommended Posts

Annons

Det är house, hur skulle det kunna låta fel...?

Nej, men det ska nog vara sådär, tror jag. Svårt att tänka mig att han skulle mixa otajt.

Hmm jag har också svårt att tänka mig det, de va därför jag reagerade. Från det att han tar av sig lurarna låter de lite otajt tycker jag iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Är inte ute efter att påpeka fel o så, utan tycker det mest är lite intressant att kanske även superstjärnor inte alltid är som maskiner och sätter precis allt till 100%.

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte ute efter att påpeka fel o så, utan tycker det mest är lite intressant att kanske även superstjärnor inte alltid är som maskiner och sätter precis allt till 100%.

Du, jag skulle tro att 90% (om inte fler) av alla liveskivor är fixade i efterhand i större eller mindre omfattning. Även superstjärnor spelar fel!

Ulf Lundell hade en trummis en gång som var full och envisades med att spela alla låtar på sitt eget sätt. Såna saker kan faktiskt hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Bullrig miljö, fel monitorvolym, slinta med handen, seghet i musklerna pga alkohol etc. Top jocksen har alltid mixat otight då och då, även om dagens teknik hjälper en del med olika mätare o precisa kontrollers. För 5-6 år sen hörde man riktigt otighta övergångar i betydligt fler sets bland de stora namnen. Men med dagens teknik behöver man inte vara mer än en nybörjare för att sätta ett liveset prickfritt med någon månads övning. Men de mänskliga felen finns fortfarande kvar och spökar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...