Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HÀr kommer den andra singeln frÄn mitt kommande album. Fullt med analoga syntar hÀr ocksÄ:

http://www.youtube.com/watch?v=gXsvhXRdh74

http://soundcloud.com/kebu/kebu-pulsar

LÄten spelades in igen pÄ gammalt vis enbart med MIDI, CV/Gate och bandmaskiner samt mixades med en analog mixer (AAD som det hette förr i tiden).

LÄten spelades in med följande utrustning: Hohner String Performer, Roland Alpha Juno, Roland Juno 60, Korg Mono/Poly, Korg Poly-61, Moog Prodigy, Logan String Melody, Arp Axxe, Touched by Sound DRM1, Vermona DRM1 MkIII, Roland TR-808 (snare attack only), Electro Harmonix Small Stone, Lexicon MPX500, Allen&Heath GS1, Yamaha MT4x. Cubase & Live anvÀndes enbart som MIDI sequencers med bandsynk uppkopplat till MT4xan via en Roland TR-626.

Feedback mottages Äterigen gÀrna!

• Gilla 1
Annons
Postat

All hail the mighty Kebu! 😄

Fan va detta Àr hÀrligt! Jag köper skivan, t-shirts och gÄr pÄ konserten...nÀr som helst.

Mycket bra gjort Kebu! Jag Àr ett fan!

/

Anders

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Helt fantastiskt bra.....

Postat

Verkar som om folk har redan börjat Äka pÄ semester... :rolleyes:

Folk vet inte vad de missar nĂ€r de bestĂ€mmer sig för att fly sĂ„ hĂ€r mitt i sommaren. â˜ș

Postat
Feedback mottages Äterigen gÀrna!

aah!

precis sÄ ska det lÄta Ä se ut!

exakt det jag saknade pÄ förra

:applÄd:

Postat

Missade alla andra detta totalt?

Inte alls! Vi Ă€r bara fullt upptagna med att - knĂ€ckta - sĂ€lja av all vĂ„r musikutrustning 😉

Postat

Underbart, mÄste lyssna en ggn till !

Postat

Ja vad sĂ€ger man. Återigen helgrymt pĂ„ alla plan. Kul att du fĂ„tt tag i sĂ„ mĂ€ktigt ljus! Skulle va kul att fĂ„ över dig hit och köra en dubbelkonsert med dig nĂ„gon gĂ„ng, frĂ„gan Ă€r bara hur stor lastbil du skulle behöva för all utrustning... 😉

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

JÄVLAR vilket grym musik du skapar! Helt otroligt 😼 Videon Ă€r ju ocksĂ„ fan sĂ„ bra.

TvĂ„ tummar upp frĂ„n VĂ€sterviks-juryn 🙂

NÀr vi fÄr vi se dig pÄ Ullevi?

/CHAE

Redigerat av CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.