Kebunatorn Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 HÀr kommer den andra singeln frÄn mitt kommande album. Fullt med analoga syntar hÀr ocksÄ: http://www.youtube.com/watch?v=gXsvhXRdh74 http://soundcloud.com/kebu/kebu-pulsar LÄten spelades in igen pÄ gammalt vis enbart med MIDI, CV/Gate och bandmaskiner samt mixades med en analog mixer (AAD som det hette förr i tiden). LÄten spelades in med följande utrustning: Hohner String Performer, Roland Alpha Juno, Roland Juno 60, Korg Mono/Poly, Korg Poly-61, Moog Prodigy, Logan String Melody, Arp Axxe, Touched by Sound DRM1, Vermona DRM1 MkIII, Roland TR-808 (snare attack only), Electro Harmonix Small Stone, Lexicon MPX500, Allen&Heath GS1, Yamaha MT4x. Cubase & Live anvÀndes enbart som MIDI sequencers med bandsynk uppkopplat till MT4xan via en Roland TR-626. Feedback mottages Äterigen gÀrna! 1
DrivKraft Postat 19 juni 2011 Postat 19 juni 2011 All hail the mighty Kebu! đ Fan va detta Ă€r hĂ€rligt! Jag köper skivan, t-shirts och gĂ„r pĂ„ konserten...nĂ€r som helst. Mycket bra gjort Kebu! Jag Ă€r ett fan! / Anders
Kebunatorn Postat 20 juni 2011 TrÄdstartare Postat 20 juni 2011 Tack tack! Roligt att höra! DrivKraft: Verkar som om folk har redan börjat Äka pÄ semester...
DrivKraft Postat 20 juni 2011 Postat 20 juni 2011 Verkar som om folk har redan börjat Ă„ka pĂ„ semester... Folk vet inte vad de missar nĂ€r de bestĂ€mmer sig för att fly sĂ„ hĂ€r mitt i sommaren. âșïž
Demonproducenten Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Feedback mottages Äterigen gÀrna! aah! precis sÄ ska det lÄta Ä se ut! exakt det jag saknade pÄ förra :applÄd:
Friberg Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Missade alla andra detta totalt? Inte alls! Vi Ă€r bara fullt upptagna med att - knĂ€ckta - sĂ€lja av all vĂ„r musikutrustning đ
Omb Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Grymt! Skitkul och höra alla dessa goa synthar i denna goa lÄt! 5+!!
Johnny Boi Postat 21 juni 2011 Postat 21 juni 2011 Ja vad sĂ€ger man. Ă terigen helgrymt pĂ„ alla plan. Kul att du fĂ„tt tag i sĂ„ mĂ€ktigt ljus! Skulle va kul att fĂ„ över dig hit och köra en dubbelkonsert med dig nĂ„gon gĂ„ng, frĂ„gan Ă€r bara hur stor lastbil du skulle behöva för all utrustning... đ
CHAE Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 (redigerat) JĂVLAR vilket grym musik du skapar! Helt otroligt đź Videon Ă€r ju ocksĂ„ fan sĂ„ bra. TvĂ„ tummar upp frĂ„n VĂ€sterviks-juryn đ NĂ€r vi fĂ„r vi se dig pĂ„ Ullevi? /CHAE Redigerat 6 juli 2011 av CHAE
Kebunatorn Postat 9 juli 2011 TrÄdstartare Postat 9 juli 2011 Tackar! Heh, det kan nog ta en stund tills jag slipper till Ullevi...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.