Jump to content
Annons

Test av studiomonitorer


Multirobot

Recommended Posts

Annons
  • 3 Ă„r senare...
DieHard (oregistrerad)
Studio 10-04.

Tusan, jag har slÀngt det numret. Vilka blev bÀst i test

Minns inte nu men vilken som var bÀst i test var ju en vÀldigt subjektiv bedömning. Det vikigaste Àr vad du gillar. Andras Äsikter kan bara vara vÀgledande och inget slutlgiltiligt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Studio 10-04.

Tusan, jag har slÀngt det numret. Vilka blev bÀst i test

Minns inte nu men vilken som var bÀst i test var ju en vÀldigt subjektiv bedömning. Det vikigaste Àr vad du gillar. Andras Äsikter kan bara vara vÀgledande och inget slutlgiltiligt.

Jo men som du sÀger, en vÀgledning hade suttit fint! FrÄgan Àr vilken nedre prisgrÀns man kan ha för att det ska vara en studiomonitor vÀrd namnet!?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Studio 10-04.

Tusan, jag har slÀngt det numret. Vilka blev bÀst i test

Minns inte nu men vilken som var bÀst i test var ju en vÀldigt subjektiv bedömning. Det vikigaste Àr vad du gillar. Andras Äsikter kan bara vara vÀgledande och inget slutlgiltiligt.

Jo men som du sÀger, en vÀgledning hade suttit fint! FrÄgan Àr vilken nedre prisgrÀns man kan ha för att det ska vara en studiomonitor vÀrd namnet!?

Beror pĂ„ var du köper dem, i Sverige eller utomlands, dĂ€r det Ă€r billigare. Under 5000:- Ă€r nog ingen mycket vĂ€rt. Kör sjĂ€lv esi near som kostade 3000:- nĂ€r jag köpte dem. De Ă€r hifihögtalare förklĂ€dda till monitorer. 😆 AlltsĂ„ inget att jubla över.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Adams nya A5 verkar riktigt intressant tycker jag. Ligger pÄ 2650 kr/st pÄ Thomann (+frakt). jag har inte provlyssnat dem men har hört mycket bra om dem. Annars finns ju "storebror" A7 för 3790 kr/st. LÀr vara bra grejor.

A5 Ă€r i princip en lillebror till A7 - men med tunnare bas. Jag skulle inte rekommendera A5 som studiomonitorer om man inte kör dem ihop med en sub. A7 vann en utmĂ€rkelse frĂ„n MIPA som 2007 Ă„rs bĂ€sta nĂ€rfĂ€ltare - och den Ă€r en riktig höjdare. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Studio 10-04.

Tusan, jag har slÀngt det numret. Vilka blev bÀst i test

Jag tror det var Event Tr-5 som vann det testet men jag Àr inte sÀker pÄ det Äret. Det var antingen 04'a eller 05 som de va monitortestet i den lÀgre prisklassen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Adams nya A5 verkar riktigt intressant tycker jag. Ligger pÄ 2650 kr/st pÄ Thomann (+frakt). jag har inte provlyssnat dem men har hört mycket bra om dem. Annars finns ju "storebror" A7 för 3790 kr/st. LÀr vara bra grejor.

A5 Ă€r i princip en lillebror till A7 - men med tunnare bas. Jag skulle inte rekommendera A5 som studiomonitorer om man inte kör dem ihop med en sub. A7 vann en utmĂ€rkelse frĂ„n MIPA som 2007 Ă„rs bĂ€sta nĂ€rfĂ€ltare - och den Ă€r en riktig höjdare. 😆

Och jag har precis köpt ett par A7! LĂ€t kanon nĂ€r jag lyssnade pĂ„ dem pĂ„ JAM i Linköping. Riktigt bra ljud, detaljrikt och tjock tight botten för storleken. Sved i plĂ„nboken sĂ„ ini h-e men det hoppas jag kommer tillbaka i bra mixar och en framtid i studion 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 mĂ„nader senare...

Jag sitter sjÀlv och vÀljer mellan tvÄ par monitorer. Och jag Àr osÀker vilka jag ska köpa. Jag har just nu bara min roliga studiebidragsbudget, sÄ dom ligger i prisklassen 4000 kr.

Det ena paret Àr RMC Event ALP5 tror jag det var, och det andra paret Àr ett krk rokit 6 eller 5

det blir nog bra till slut! 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AB40?!

Det enda SQ50 jag hittade var en metronom? 😄

Vad Àr det för mÀrke?

:: robot

Valutronic.se

Jag har ett par sÄna i vÄr Kalmarstudio, och jag Àr mycket nöjd!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...