Jump to content
Annons

Behöver hjälp med E-Kit Trigger!


Procedomani

Recommended Posts

Hejsan,

har nu lyckats med att bygga mig ett par pads att trumma på. Har ingen trummodul så jag tänkte försöka att köra DDrummers E-Kit Trigger till mitt Cubase 5.x VST. Har fått tag på Betaversion 1.1 av triggern. Tyvärr så verkar upphovsmannen ha lagt ner sin verksamhet, men jag lyckades luska fram manualen från vst-forumet. Men jag får det hela inte att fungera ändå. Kanske någon här har koll på hur man skall göra?

Är dock inte riktigt hundra på Cubase, men manualen ligger uppe, men jag får inte till det likt f-rbannat.

Detta är från trigger-manualen och jag skriver emellan hur jag har gjort. Jag kanske gör fel ändå, så rätta mig någon.

Getting started:

1. First you´ll need to hook up the plug!

(And of course you´ve copied the plug to your 'vst plugins' folder?!)

Svar: Detta är jag klar med, dvs kopieringen av dll'en till plugin-katalogen.

2.Insert the E-Kit Trigger on an Audio track.

(the input needs to be in monitor mode!)

Svar:Jag väljer ett audio-track. Öppnar inspectorn.Klickar på Ins-knappen. Väljer sedan att lägga pluggen under Inserts. Sätter den även på On. Är det så man ska göra?

The plug is a mono plug and will only use the

left channel if it is forced on a stereo track.

3. Create a midi track.

The Midi signal from the plug will show up

on the selected midi track.

Svar: Det är här det går åt skogen. Det funkar inte alls.

4. Select the midi output to your

Hardware or VST instrument.

Svar: Ja och hit kommer jag aldrig.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta? Börjar bli frustrerande nu.

/P

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japp, ingen anslagskänsla. Men bättre än att plippa i tonerna med musen som jag gjorde innan. Är förresten ingen trummis så jag har ingen koll på det där med känsla heller när jag bankar.

Skitkul än så länge. Känner mig som Ulrich.

Nästa steg är att slänga in ett/två extra skitljudkort i datorn för att få fler ingångar så att jag kan bygga ut mitt trumset.

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Coolt med hemmagjorda pads! 🙂

Jag tänkte själv försöka använda E-kit trigger pluggen, men jag hittar inte manualen till den. Skulle du kunna maila den till mig? (xfreddex@hotmail.com) Det vore jättescysst!

Jag funderar på att köpa Clavias red shot trigger mickar (dom är ju skitbilliga!) för att spela in mitt trumset i kombination med vanliga overhead mickar på cymbalerna och helt enkelt köra E-kit trigger pluggen istället för en dyr trum-modul. Jag har ett ljudkort med 8 in.

Jag behöver ju anslags-känslighet och det vore inte fel att kunna använda sig av ljuden från Drumkit from Hell. Visst borde det vara möjligt att fixa?

MVH

/ Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt med hemmagjorda pads! 🙂

Jag tänkte själv försöka använda E-kit trigger pluggen, men jag hittar inte manualen till den. Skulle du kunna maila den till mig? (xfreddex@hotmail.com) Det vore jättescysst!

Jag funderar på att köpa Clavias red shot trigger mickar (dom är ju skitbilliga!) för att spela in mitt trumset i kombination med vanliga overhead mickar på cymbalerna och helt enkelt köra E-kit trigger pluggen istället för en dyr trum-modul. Jag har ett ljudkort med 8 in.

Jag behöver ju anslags-känslighet och det vore inte fel att kunna använda sig av ljuden från Drumkit from Hell. Visst borde det vara möjligt att fixa?

MVH

/ Fredrik

Ja, det funkar alla tiders!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...