Jump to content
Annons

Pt 9 tar lång tid att starta.


Broghard

Recommended Posts

Halo.

Efter att ännu en kund skitit i att höra av sig vid köp av mitt elevenrack beslöt jag mig att behålla det.

Har i helgen installerat en velociraptor 300gb som system disk och en western digital black 1tb för filer å samples.

Protools 9 brukar ta lång tid att starta framför allt efter reboot av datorn.

Idag klockade jag uppstarten genom att först reboota datorn och låta den vara inloggad i 2 min

Från det att jag klickar på ikonen tills jag får fram rutan för val av projekt bla.. Bla..

Tar det 1min och 50 sec.

Är detta normalt?

/Jesper

Redigerat av Broghard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyvärr är det så för mig också 🙁

Det blir så oftast efter man har haft det installerat ett tag för mig. När datorn är nyformaterat etc går det supersnabbt nu några månader senare är det som för dig, tar cirka 2min aatt starta.

Någon som har någon lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Det är normalt att protools tar lång tid att starta, det är liksom inte som ett vanligt program. Så man får vara tålmodig när man startar det, förbereda lite så länge eller något ^^

Men självklart beror det också på vad för dator man har. Jag har nyligen inskaffat en superb dator som 'r ihopbyggd själv med jättebra grejer, men det går ändå lite segt att starta. So that's normal. (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...