Jump to content
Annons

I was blind


karl

öppnare ljudbild?????  

24 röster

  1. 1. öppnare ljudbild?????

    • 1.NEEEEEEEJ
      1
    • 2.Oljetank
      1
    • 3.Kakburken
      2
    • 4.Ok
      10
    • 5.Mycket bättre än tidigare
      7


Recommended Posts

Ha! Nu har här döttrarna börjat spela din låt oxo.
Ska testa din idé om att arra på ett annat sätt
Ja, ja men stånga inte din panna blodig med detta. Låten är så pass stark att det borde finnas skivproducenter som står och stampar för få lyfta fram essensen. Skicka in den och bjud oss andra dödliga på releasepartyt sen! 🙁

Kul att den sprids i familjen 😄 men inte tror du väl allvarligt att detta kan vara nåt intressant för en skivmarknad...den är väl inte så mainstream... 😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Många gånger är kvalitet och kommersiell gångbarhet oförenliga men ibland går de hand i hand. Inte för jag har någon fingertoppskänsla för skivmarknaden som f ö väl är i gungning med alla fildelningsprogram men jag har förstått att folk börjat tröttna på överproducerade fotomodeller. Musik som känns ärlig (och din låt går verkligen direkt till hjärtat) som singer-songwriter-traditionen verkar vara på väg tillbaka. Jag tänker bl a på Norah Jones (ok hon är skitsnygg), Marc Cohn (fantastisk, han med Walking in Memphis - du vet), Ron Sexsmith, Ed Harcourt och Ani DiFranco samt i Sverige Lars Winnerbäck, Anders Widmark och Ola Magnell. Jag har lite svårt för kommentarer på forumet som att melodi och t o m texter inte är tillräckligt allmängiltiga. OK, om syftet är att sälja kan jag förstå det men det personliga uttrycket måste ha sin integritet som i alla andra konstformer annars blir det själlös muzak och det är i alla fall inte jag intresserad av som skivköpare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon, karl. Nu låter det ju bra om ljudet.

Bra låt som vanligt. Mellanspelen är kanske lite tråkiga, men verserna e hur bra som helst.

Testa en försiktig de-esser på sången. Kan lika gärna va dålig lyssning hos mig....

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon, karl. Nu låter det ju bra om ljudet.

Bra låt som vanligt. Mellanspelen är kanske lite tråkiga, men verserna e hur bra som helst.

Testa en försiktig de-esser på sången. Kan lika gärna va dålig lyssning hos mig....

Tack för lyssningen och omdömmet, nu är det dock så att det kan vara en tillfällighet att soundet funkar på denna version...jag är orolig över att det inte kommer låta likadant på The final one.....vi får se....ska kolla De-Essern 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, har du nå'n brushloop att låna ut?? :rolleyes:

Ingen loop, men jag har samplat ut visparna från en Yamaha S03. Med rätt programmering och mix kan de låta rätt äkta 😲

Ska du ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, har du nå'n brushloop att låna ut?? :rolleyes:

Ingen loop, men jag har samplat ut visparna från en Yamaha S03. Med rätt programmering och mix kan de låta rätt äkta 🙂

Ska du ha?

Man kan ju testa... Du kan väl PM:a mig.... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)

Kanon!!! 😉 Fick bli en direkt repeat efter första lyssningen. Tycker fillsen med trummorna låter bra (man ska inte lyssna för mkt på trummisar 😄 ) Håller dock med om att vispar kanske skulle slänga ännu mer "sammet på goset".

Annars är det superbra. Känns som man sitter nedbäddad i en fil framför brasan med varm chokladmjölk 🙂

Har gillat ditt kakburkssound också men nu blev det mer bevisat att du sjunger helskönt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på låten många gånger nu.

Några grejer till...

Mellan 1:09-1:28 känns pianot för flytande. Kvantisera.

Violin-instrumentet är för syntigt. Lägg antingen ett "riktigt" syntljud ala "Brightness" i GM-banken - eller be någon spela fraserna på ett munspel?

Jag ser fram emot versionen med visptrummor! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på låten många gånger nu.

Några grejer till...

Mellan 1:09-1:28 känns pianot för flytande. Kvantisera.

Violin-instrumentet är för syntigt. Lägg antingen ett "riktigt" syntljud ala "Brightness" i GM-banken - eller be någon spela fraserna på ett munspel?

Jag ser fram emot versionen med visptrummor!  🙂

Tack vectro för engagemanget, fortfarande samma skiss sen sist men vid finaltagningen ska inga otajtheter förekomma 😆 Tror jag 🙂

Vispar kommer 😉 Fortsätt lyssna

I was blind

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...