Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har letat som en tok efter multisamplade congas och loopar med congas utan att hitta nÄgot som jag verkligen har gillat.

NÄgon som har nÄgot tips pÄ samplingsskivor eller nÄgot annat dÀr man kan hitta detta?

Annons
Postat

Ingen aning faktiskt... 😄

Men jag passar pÄ att stÀlla en följdfrÄga. Om det finns nÄgon som vet nÄgra schyssta trummloops pÄ midi eller liknande att anvÀnda till groove agent eller Dkfh?

The Mr...

Postat

Multisamplade congas skall finnas med i DFHS paketet om jag inte minns fel..

Trummorna i paketet lÄter kanonbra, sÄ jag antar att det gÀller för övriga slagverk och percussion ocksÄ.

Loopar har jag inte den blekaste aning om.

Postat

Jag har lite samples med Congas som lÄter riktigt bra enligt min smak. Kom pÄ ett sÀtt för mig att skicka dem till dig sÄ Àr det inga problem =)

Postat

Stylus frÄn Spectrasonics har en hel del congasloopar i olika bpm som Àven gÄr att fÄ ut som enskilda samplingar.

Postat

MĂ€rks det sĂ„ himmelskt stor skillnad om man slĂ„r hĂ„rt eller löst pĂ„ en congas dĂ„? KĂ€nns som lite överkurs med multisamplade. Visst, om du hittar sĂ„dana gratis, och har maskinkraft till det, sĂ„ go for it 🙁 ... Men omultisamplade congas borde det vĂ€l finnas gott om pĂ„ alla möjliga samplingssiter?

/Daniel

Postat (redigerat)
MĂ€rks det sĂ„ himmelskt stor skillnad om man slĂ„r hĂ„rt eller löst pĂ„ en congas dĂ„? KĂ€nns som lite överkurs med multisamplade. Visst, om du hittar sĂ„dana gratis, och har maskinkraft till det, sĂ„ go for it 🙁 ... Men omultisamplade congas borde det vĂ€l finnas gott om pĂ„ alla möjliga samplingssiter?

/Daniel

Ja..tycker det Àr ganska stor skillnad. Klarar mig i och för sig med "omultisamplade" ocksÄ, men jag tycker inte jag har hittat nÄgra som varit tillrÀckligt bra Àn. Akta PM Pingpong!

Redigerat av mattias
Postat

/Daniel

Ja..tycker det Àr ganska stor skillnad. Klarar mig i och för sig med "omultisamplade" ocksÄ, men jag tycker inte jag har hittat nÄgra som varit tillrÀckligt bra Àn. Akta PM Pingpong!

Jao, om man spelar solo pĂ„ ett set med congas hör man nog skillnad, men i en mix? 😳 .. NĂ„vĂ€l, hoppas att du hittar det som du söker, lycka till 😳

Postat (redigerat)

Ok - hĂ„ll i dig nu - för detta kommer att ta minst hela resten av veckan att tröska igenom, men det vore sjĂ€lve den om du inte kan hitta nĂ„got anvĂ€ndbart bland lĂ€nkarna i denna trĂ„den: http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?t=8379 😆

MĂ„nga samplingar blir det... đŸ˜±

Redigerat av Claes
Postat
MÀrks det sÄ himmelskt stor skillnad om man slÄr hÄrt eller löst pÄ en congas dÄ?

Finns fyra olika grundslag pÄ congas: Heel/Finger, Slap, Open, Bass

Postat

Jag vet inte om det Àr sÄ noga med congas överhuvudtaget. Ian Gillan har haft ett par sÄendes pÄ scenen sen 1970. Han brukar gÄ fram till dem ett par gÄnger per spelning. DÄ stÀller han sig vid dem, börjar slÄ som en blÄdÄre och headbanga Ä det grövsta. Jag noterar att det brukar stÄ en SM 57 framför dem. Jag noterar ocksÄ att ingen mÀnniska nÄgonsin har hört ett enda slag frÄn dessa. Sett i ljuset (ljudet?) av detta ter sig multisamplade congas en smula over the top.

Postat
MÀrks det sÄ himmelskt stor skillnad om man slÄr hÄrt eller löst pÄ en congas dÄ?

BerĂ€tta nĂ„t som jag inte vet. 🙁

Med multisamplade tolkar Ätminstone jag det som att den har layers för hur hÄrt tillslag man gör (velocity...).

Det var vÀl det du menade Mattias ?

Postat

BerĂ€tta nĂ„t som jag inte vet. 😉

Med multisamplade tolkar Ätminstone jag det som att den har layers för hur hÄrt tillslag man gör (velocity...).

Det var vÀl det du menade Mattias ?

precis.

Postat
Köp ett set. gjorde jag, billigt för femhundra och e svinnöjd. Ă„ dĂ„ fĂ„r du hur mĂ„nga slag du vill 😠

Ligger de pĂ„ sĂ„ lĂ„gt pris? Det var som helvete.. Jag vill ha en del rytminstrument, och congas stĂ„r faktiskt rĂ€tt högt pĂ„ listan. Vart har du hittat detta billiga set? 🙂

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Köp ett set. gjorde jag, billigt för femhundra och e svinnöjd. Ă„ dĂ„ fĂ„r du hur mĂ„nga slag du vill 😆

Ligger de pĂ„ sĂ„ lĂ„gt pris? Det var som helvete.. Jag vill ha en del rytminstrument, och congas stĂ„r faktiskt rĂ€tt högt pĂ„ listan. Vart har du hittat detta billiga set? 😄

500???

Vad Àr det för congas???

Mina kostar 2500 styck.

Postat
Har letat som en tok efter multisamplade congas och loopar med congas utan att hitta nÄgot som jag verkligen har gillat.

NÄgon som har nÄgot tips pÄ samplingsskivor eller nÄgot annat dÀr man kan hitta detta?

Min nya favorit Àr Stylus.

Zero-G har lyckats ganska bra i nÄgra reason-refill ocksÄ.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Bashiri Supremebeats.

Grymma congasloopar pÄ CD.

Postat
Köp ett set. gjorde jag, billigt för femhundra och e svinnöjd. Ă„ dĂ„ fĂ„r du hur mĂ„nga slag du vill 😄

Ligger de pĂ„ sĂ„ lĂ„gt pris? Det var som helvete.. Jag vill ha en del rytminstrument, och congas stĂ„r faktiskt rĂ€tt högt pĂ„ listan. Vart har du hittat detta billiga set? 😄

500???

Vad Àr det för congas???

Mina kostar 2500 styck.

Aj fan. my bÀd. Bongos va de ju sjÀlvklart.

De e tvÄ smÄ ihopsatta pukor.

Postat
Ok - hĂ„ll i dig nu - för detta kommer att ta minst hela resten av veckan att tröska igenom, men det vore sjĂ€lve den om du inte kan hitta nĂ„got anvĂ€ndbart bland lĂ€nkarna i denna trĂ„den: http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?t=8379 😛

MĂ„nga samplingar blir det... 😛

SHIT! 😆

hur lĂ€nge har han letat egentligen? han kan ju inte ha tid att göra musik 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.