Furore (oregistrerad) Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Hooah. Gillar nÀr det Àr högt, som i ManowaR-högt. Brukar frÄga i affÀrer, de bara tittar underligt. Ngn som anvÀnder nÄgot dylikt för att spela all slags musik riktigt högt/kraftfullt, som i en militÀr övning med granater o dyl. Jag eftersöker boom, krasch, VPLYM, resonans. /Furore
Jetblack Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Hooah. Gillar nÀr det Àr högt, som i ManowaR-högt. Brukar frÄga i affÀrer, de bara tittar underligt. Ngn som anvÀnder nÄgot dylikt för att spela all slags musik riktigt högt/kraftfullt, som i en militÀr övning med granater o dyl. Jag eftersöker boom, krasch, VPLYM, resonans. /Furore Ha ha, intressant tanke, men Àr det verkligen nÄgon som tycker att musiken (för att göra en jÀmförelse) pÄ ett utestÀlle Àr sÀrskilt njutbar, dÀr den distar sÄ att det stÄr hÀrliga till? Musiken genom ett PA fyller en funktion, men det blir inte sÄ kul i lÀngden. Jag tror att man skulle tröttna pÄ att lyssna pÄ musik om det vore enda sÀttet att lyssna pÄ den.
Guitar Nilsson Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jag har ett mindre Db Technologies aktivt PA, tvÄ Opera Modular toppar, de ger 127 db, och en SUB 15 som ger 133 db. Spelar cd som pausmusik i det pÄ krogar osv, med bra ljud pÄ skivan lÄter det vÀldigt hifi för att vara PA-prylar. Och driftsÀkert nÄt sÄ ini h-e, det har körts hÄrt i mÄnga Är nu. Hellre db Àn Mackie om jag vÀljer. Ett alternativ Àr att bygga hornhögtalare sjÀlv. Ger ett tryck man inte trodde fanns. Grannarna svimmar av glÀdje.
djbolton Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 En annan dröm jag haft, Ă€r att bygga "hemhögtalare" av fyra st fyrtolvlĂ„dor och ha tvĂ„ fullstackar i vardagsrummet, med en basförstĂ€rkare som sub... ...men det fick jag inte heller đ /Johan 2
rsound Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) Musik pĂ„ riktigt hög volym (11) Ă€r en riktig kick. Förr i vĂ€rlden jobbade jag med PA-ljud Ă„ dĂ„ och dĂ„ nĂ€r man var pĂ„ lagret passade jag pĂ„ att gasa pĂ„ rejĂ€lt... Att köra favoritplattan sĂ„ högt som man bara vĂ„gar i ett vĂ€l-ljudande system Ă„ sen sĂ€tta sig lutad mot en dubbel 18" sĂ„ att inĂ€lvorna skakar...SĂ GĂTT men aningen sjukt antar jag đł (antagligen inget öronlĂ€karen rekommenderar, men det Ă€r nog inte det dummaste jag gjort. NĂ€r man var yngre hade vi en Ă„terkommande tĂ€vling i replokalen, vem som kunde hĂ„lla huvudet lĂ€ngst tid i vĂ„rt gigantiska HH 2"horn eller vem som kunde ha högst volym pĂ„ en megafons larmsignal riktad mot örat...) Redigerat 27 april 2011 av rsound
MrBluesman Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 (redigerat) NĂ€r man var yngre hade vi en Ă„terkommande tĂ€vling i replokalen, vem som kunde hĂ„lla huvudet lĂ€ngst tid i vĂ„rt gigantiska HH 2"horn eller vem som kunde ha högst volym pĂ„ en megafons larmsignal riktad mot örat... đł Smart... Den som vann blev utnĂ€mnd till regerande byfĂ„ne dĂ„ eller? Redigerat 27 april 2011 av MrBluesman
rsound Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 đł Smart... Den som vann blev utnĂ€mnd till regerande byfĂ„ne dĂ„ eller? đ Man vann Ă€ra och respekt? Jag vet inte varför vi ens kom pĂ„ iden men nĂ€r man var yngre tonĂ„ring och precis köpt sitt första större PA sĂ„ mĂ„ste det ju hĂ„rdtestas. MegafontĂ€vligen var ett festival infall. Har alltid haft god förmĂ„ga att tĂ„la dB sĂ„ jag brukade vinna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.