Jump to content
Annons

Damm?


mowgli

Recommended Posts

Hallåj!

Jag har en ca 1/2 år gammal sEX1, och det verkar som att något är knas med den. Har haft byggjobbare i lägenheten (badrums-renovering), vilket inneburit en hel del byggdamm senaste månaderna. Trots att det varken är overload i ljudkort eller daw:en, distar det väldigt ofta när jag försöker lägga sång. Hur kollar jag det här? Läste om att damm och stormembran inte går så bra ihop.

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Efter att ha läst lite trådar här så köpte jag en mjuk pensel och "dammade" av membranet i min T3 som jag nyss köpt. Dock ingen skillnad för mig, men micken fungerade nog bra även innan. Det låter nästan som om det är mer än damm på din mick, som någon typ av fukt, vilket vad jag har hört inte är bra. Men prova köp en ekorr pensel och damma av membranet, men väldigt väldigt försiktigt för membranen är väldigt sköra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

trist att höra att din mik distar. Du säger at tdet distar "ofta" alltså inte varje gång? Byggdammet kan vara boven. Precis som du säger är damm (i alla former) och mikmembran inga bra sängpolare. Du kanske skulle ta och lämna in den för en kontroll? Nu vet jag iofs inte om det går att åtgärda. Det kan vara möjligt att eventuellt byta membranet men det kan ju gå på en del. Kanske bättre att köpa en nu mik. Fast nu är jag då ingen expert...

Man bör alltid förvara miken i sitt case när man inte använder den.

/CHAE

Edit: mrpimmy hann före med ett ganska vettigt svar ser jag nu

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Ge dig inte på membranet utan att utesluta fel som kan täckas av garantin... Dist som kommer och går kan mycket väl vara ett komponentfel eller glapp i elektroniken. Om du kommer fram till att det är damm så var försiktig, om du råkar ha sönder membranet när du rengör så kan du nog med tanke på vad den kostar ny tyvärr kasta den då sådana skador inte täcks av garanti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...