Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

YEAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

YEAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ända in i kaklet... och sen några kilometer till.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej. Dingis sa man inte skulle tänka på hur det går för honom men det gör man ju.

Kan säga att det var otaktiskt att välja Gökmannen som reselitteratur om man inte ville få sextankar i skallen. Trodde den skulle vara mindre gök och mera man.

"Sov nu."

"Sov ni. Jag vill ligga här och se på den."

Jag blundar. Hon sitter bredvid mig, stryker sig på låren, suckar.

"Sover ni?"

Jag svarar inte. Det är försent. Min erektion sover. Inte.

"Synd att ni är så trött."

Hon kommer krypande nu. Hon bryr sig inte om mig, allt hon tänker på är kuken. Jag skulle kunna bryta av den och skruva i den i golvet, och gå härifrån utan att hon märkte det.

När jag satt på elskåpet och bankade med fötterna som en galning i väntan på henne kan jag ju lugnt säga att jag var dödsnervösast i Habo. Men sen när hon kom och typ två minuter efter det, kändes det som att vi känt varann hela livet nästan. Jättenaturligt, inte pinsamt, obehagligt eller obekvämt alls.

Hon var jättelättpratad. Det var inte en sekunds pinsam tystnad en enda gång. Så fort ett samtalsämne tog slut hann man knappt ta ett nytt andetag innan hon introducerade ett nytt, och så höll det på tills vi somnade, mer eller mindre. Jag gjorde mitt bästa för att ta upp saker själv, och lyckades väl bra med det, men det blev att vi pratade mer om henne och saker hon tog upp än om mig och saker jag kom på. Men det gör väl inte så jättemycket.

Hon visade mig runt i deras stora borgerliga villa med biljardbord, flygel, matsal osv. Magiskt nog är hon vänster själv medan hennes föräldrar är kd:are. Så satt vi på övervåningen och spelade Super Smash Bros ett tag, fast det var mest en förevändning för att göra något. Vi spelade några omgångar, sen satt vi mer och mer bara och pratade med kontrollerna i hand utan att spela.

Jag fick se hennes rum och alla coola prylar och framför allt alla coola brev och försändelser hon fått av kompisar. Hon har sjukt kreativa kompisar som jag blir asavundsjuk på. Vi tittade inte på youtubeklipp, men väl på film. Vi låg i dubbelsäng och tittade på dokumentären om Daniel Johnston på hennes laptop. Gjorde spispopcorn och drack citronsaft. Det var mysigt.

Sen blev hon rätt trött och då var väl klockan runt midnatt. Vi satt vid hennes skrivbord och tittade igenom hennes filmmapp på datorn och pratade om filmerna. Tittade på dvd:erna i bokhyllan också. Jag hade sett nästan alla. Vi bestämde oss för att se på en film (den om Gustav Klimt med John Malkovich i huvudrollen) i sängen och kanske somna från den. Men vi låg igenom hela, även om vi aldrig kollade direkt på filmen, den var bara på där på datorn medan vi låg och pratade om allt möjligt. Fortsatte prata vidare efter den var slut också, och sa godnatt strax efter fyra.

Hon tycker också att Big bang theory är värdelöst, skäms över att ha sett en hel säsong Glee och tycker att Willem Dafoe är snygg, vilket jag kanske inte håller med om. Annars har vi väldigt lika smak i mycket. Hon tycker inte heller om löskokta ägg, till exempel.

Sen sov vi till tio elva och gick upp och åt frukost. Spelade lite på pianot, och det var snarare hon som imponerade på mig än tvärtom, hon var bättre än mig på att spela krångliga tvåhänta grejer. Även om jag fick flasha lite egna grejer också (ej penis). Sen följde hon mig till bussen och kram och hej. Sen hade vi sms-snack större delen av hemresan.

Det första som slog mig direkt när vi träffades på busshållplatsen var dels "Oj! Hon ser inte sådär fotosnygg ut som på de flesta bilderna, mer 'intressant' utseende, i positiv bemärkelse", och "Vafan tänkte jag på hela tiden, det här kan omöjligen bli något annat än en (väldigt bra) vänskapsrelation". Och de intrycken bestod väl till största delen under vistelsen. När vi låg där i sängen efter Klimt-filmen och pratade om hennes skola, jag drog lite anekdoter från gymnasiet, och allt möjligt annat, så kändes det verkligen som att om någon kille har lyckats placera sig i ett vänfack, så är det jag i hennes. Jag kände mig som hennes tjejkompis nästan. Men det var jättemysigt och trevligt!

Jag försökte i princip inte göra någonting "åt det". Jag snuddade lite pliktskyldigast vid hennes hand i popcornskålen några gånger och drog en svårhörbar kommentar om att det var "mysigt" att hennes hår låg lite över mitt ansikte när vi skulle sova, men det hade känts malplacerat att göra några "moves". Och jag kände inte direkt någon omedelbar attraktion till hennes läppar eller så. På ett desperat teoretiskt plan, visst, men inte där och då rent känslomässigt.

Det var jättetrevligt, jätteroligt, jättemysigt, jättebra allting. Hon var jättelätt att umgås med. Som jag sa kändes det som att vi hade känt varann hela livet. Det var ingen skillnad att umgås med henne mot att umgås med nära vänner, förutom att vi hade mer att prata om eftersom vi inte visste lika mycket om varann.

Hon föreslog per sms efteråt, efter att jag nästan lite överdrivet (men helt uppriktigt) beskrivit hur kul jag tyckte det var att jag fick komma dit, att vi borde ses igen. Förhoppningsvis får hon praktik två veckor i Stockholm i maj, så då kanske vi kan ses då! Det vore jätteroligt.

Så här efteråt, lite distanserad från händelserna, kan jag börja känna igen att jag skulle vilja utveckla relationen till "något mer", men det är inte alls säkert att jag kommer känna så i praktiken när vi ses igen. Det bästa vore typ om man kunde vara mysvänner som träffas och håller om varann och pussas lite för att det är härligt, men utan att det är 100% på riktigt. Men det förekommer nog inte riktigt i verkligheten.

Betyg: jättebra av jättebra!

Link to comment
Dela på andra sajter

HAha, du menar att jag prickade in orten på din ledtråd? Jag trodde jag överanalyserade den där versalen.

Låter som en redigt najs helg!

Kanske att du håller på att bli hennes gay-kompis, men det är nog bara en fas.

Link to comment
Dela på andra sajter

HAha, du menar att jag prickade in orten på din ledtråd? Jag trodde jag överanalyserade den där versalen.

Blev lite förvånad när du tog den, men det var ärligt talat inte alls tänkt som en ledtråd! Lustig slump bara, alt. subliminalt undermedvetssabkonschus.

Låter som en redigt najs helg!

Kanske att du håller på att bli hennes gay-kompis, men det är nog bara en fas.

Ja, man kan ju hoppas! Men om vad man läst på flashback är något att gå på så verkar det svårt att ta sig ur den där gaykompisrollen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra summering, lät sjukt mysigt. Hur som helst så verkar du fått en ny vän, vilket alltid är roligt!

Ja!!! Det är jag jätteglad över, verkligen! Synd bara att vi bor så långt från varann, och särskilt som hon troligen lär flytta till Lund efter studenten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lite förvånad när du tog den, men det var ärligt talat inte alls tänkt som en ledtråd! Lustig slump bara, alt. subliminalt undermedvetssabkonschus.

Det är ju mina hemtrakter, vettu. Åkte du via jönköping eller falköping?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingis: sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!

Du ser, det var väl inte så farligt. Men onekligen hade det varit kul att se dig under din nervösa period;) Återigen, gött, mannen!

Och tack för en utförlig rapport. Längsta har hållit andan hela helgen.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med smileysar á la ironi är inte min grej 😉 Jag är för gammal för det. Nu har jag inte ansiktsboken men varför skulle det vara ett felsteg menar du?

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...