Jump to content
Annons

Tips på bra notationsprogram


bollen

Recommended Posts

Annons

Tänkte köpa ett program där jag kan skriva ned min musik på noter. Har ni tips på vettiga notationsprogram som inte är alltför komplicerade och föråldrade som man kan få för en billig penning?

/bollen

Testa Guitar pro? vetefan om du kan skriva noter direkt på "papper" där.. men efter att ha knappat in en låt där så kan du printa ut färdiga notpapper.

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finale har jag sett har flera mindre versioner av sitt stora program. Det kanske är något som räcker av dessa mindre åt dig. Finns demo att testa vad jag kunde se på deras sida. Själv kör jag Sibelius, men det är rätt dyrt.

http://www.finalemusic.com/Finale/default.aspx

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har du pro tools eller logic går det mycket väl att göra det där också, kanske inte alls så fint men för oss som spelar in vår musik och sen måste printa det är det en ganska skön lösning. Just putting it out there.

Link to comment
Dela på andra sajter

om du i huvudsak använder midiinstrument för att spela/komponera kanske ScoreCleaner kan vara något.. släpps i dagarna och verkar vara riktigt trevligt för snabb notutskrift... Sen kan du ju alltid importera det i finale eller annat program för ytterligare editering...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...