Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Jag rekommenderar ett suveränt program som heter MPEG Streamclip, finns gratis för både Windows och Mac här.

1. File-menyn -> Open DVD...
  2. Om DVD:n innehåller flera filmer (och karaoke-skivan är gissningsvis uppdelade i en låt per VOB-fil) får du upp ett fönster där du väljer film.
    streamclip_dvd.jpg
  3. Nu är filmen öppnad. Hur du gör nu beror på vilket format som ljudet är komprimerat i.

Står det MP2 stereo under Audio track (MPEG audio) så går det att öppna i Wavelab utan att behöva koda om källmaterialet. File-menyn -> Demux to M1A...
    Nu får du ut en ljudfil (.mpa).

Är ljudet AC3 (Dolby Digital) så behöver du konvertera till okomprimerad WAV eller AIFF för att läsa in i Wavelab eller Cubase. Då går du till File-menyn -> Export Audio...

Posted

Åhh fy fan vilken äcklig sång.

Åsså ligger han en kvarts ton under.

Posted

Åhh fy fan vilken äcklig sång.

Åsså ligger han en kvarts ton under.

😳

Är det sång på din karaokeskiva? 😆

Posted
Men jag får felet no VOB files found.
Inte? Då är jag skeptisk till att det är en DVD.

Menade du CD+G?

Posted

Hmmm har vi missförstått varann nu? Jag har en fabriks kareooke dvd i min hand. En sådan som man kör i kareooke maskiner man kan köpa som ett paket med skivor och mick och hela balletten.

Posted

Kan du posta en bild på hur skivan ser ut? Eller länk till skivan i någon webshop?

Posted

Hej Linus. Jag fick igång skiten. men vilken tid det tar. Nästan så det lönar sig att släppa ner det man vill ha i realtid.

tack ännu en gång.